• Annemone

Fettförbrännande träning för mage

Jag har ett problem som bara blir större och större. Nämligen min mage (ej gravid ) I övrigt är jag jättesmal. Det jag söker är alltså en träningsform som bara bränner fettet jag har på magen, vill ju inte bli smalare i övrigt! Vad kan ni rekommendera?

• Svar på tråden Fettförbrännande träning för mage
  • Alvi

Kika i Titti och Minis tråd om övningar man kan göra hemma i vardagsrummet. där harjag beskrivit en övning från TV-shops WinsorPilates. Kanske det skulle funka... Det sägs att man får platt mage iallafall,,,

• Annemone

Ja jag sitter faktiskt just nu och tittar in winsor pilates på tv-shop. Kanske skulle vara något. Har annars löptränat förut, men då minskar jag tyvärr i övrigt så det var inte så bra..

• BigDaddy

Man kan inte "punktförbränna" fett dvs bränna bort fett på en specifik del av kroppen, det funkar inte så! När man förbränner fett så förbränner man procentuellt över hela kroppen.. Winsor P är hyfsat bra "btw".

• Annemone

Åh nej är det verkligen så?!? Så då finns bara två alternativ för mig: degmage (har vänner som frågat om något är på g där inne ) elr sjukligt smal som gäller för mig

• Krodan

Du kan ju bygga upp muskler som gör att det ser fastare ut. Ex med hjälp av sit ups i olika former. men glöm inte att träna ryggen oxå. Ett ganska effektivt sätt för både mage och rygg är att du lägger dig på golvet med tårnna i golvet och armbågarna och underarmarna som stöd och bara står så en minut * 3. Det är jobbigare än det låter. Kroppen ska alltså vara helt rak och spänd.

• Raspberry

Den absoluta fettförbränningen är en ca timmes powerwalk på morgonen innan frukost. En kopp kaffe hjälper till ännu mer. Omega-3 tabletter är också ett bra "hjälpmedel":)

Lycka till!

• Annemone

Krodan
    Den övningen ska jag börja pröva... annars sit-ups i alla möjliga varianter körs redan.

Rasberry
    Tyvärr kliver jag redan upp riktigt tidigt för att ta mig till jobbet (04:20) så det skulle nog inte fungera. Kan ju ta det de dagar i veckan man är ledig om det räcker...

Tack iallafall!

Fler som har något tips?!

• Nika75

Precis som andra säger kan man inte punktförbränna fett, MEN om man börjar träna blir man ju fastare OCH man kan ändå få magen att se fastare ut genom att träna de INRE magmusklerna, den sk "korsetten" som håller in och stödjer. Mitt tips är att köpa Camilla Porsmans bok "Magträning för alla" (Jag köpte min på adlibris.se för 130 inklusive frakt) samt investera i en mjuk träningsboll - finns bland annat på Stadium (den kostade 249 kronor där). Camilla förklarar väldigt bra i boken hur man ska utföra alla övningar så att man gör dem rätt. Bollen är ett komplement men ack så kul och så bra hjälpmedel för att få till rörelserna så att de tar rätt.

Svar på tråden Fettförbrännande träning för mage