• Milagrosa

Vilken present skulle du ha velat ha som nyförlöst?

En väninna har precis fått en babygosse och jag ska dit för en första visit. Hon har en son sen tidigare och är därför ganska välutrustad vad gäller kläder och liknande. Vad hade ni velat ha för typ av present när ni var nyförlösta? Vill gärna köpa något bra men kassan är ganska skral och tiden knapp. Tips?

• Svar på tråden Vilken present skulle du ha velat ha som nyförlöst?
  • Pia och Elna

Köp något till mamman istället kanske ett fotvårdskit eller en exklusiv dushkräm.

• smurfkola

köp bara ett kort och en blomma

• vargtimme

Jag skulle bli superglad för en stor form lasagne, ett par matiga pajer en köttgryta eller liknande Så himla skönt o kunna slänga in några portioner i frysen o ta fram när ork o tid inte finns

• Bembu

En barnvakts natt för den stora kanske?? Köp ett fint kort och skriv som ett presentkort.

• ELLEoClara

Hemlagad mat är aldrig fel eller någon härlig lotion (  vardags lyx till mamman)

Annars finns det boxar för hand och fot avtryck i lera till bebisen, finns på babyafärrer , vissa leksaks affärer och andra ställen
    Köpte till min dotter på Galerix för runt 150 kr 

• straw2008

Jag skulle verkligen INTE bli glad för en köttgryta!! Köp något till mamman :0) eller kanske en storebror och lillebror tröja?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MammanZ

Håller med ovan, matlådor skulle uppskattas. Eller fikabröd att stoppa in i frysen och bara plocka fram när vänner och tjocka släkten ramlar in

• Kakmonster
    vargtimme skrev 2010-11-09 15:52:08 följande:
    Jag skulle bli superglad för en stor form lasagne, ett par matiga pajer en köttgryta eller liknande Så himla skönt o kunna slänga in några portioner i frysen o ta fram när ork o tid inte finns
    Jag gav min kompis två formar med fryst hemlagad lasange i "present". Väldigt uppskattat!
  • shitvadjaghatar
    vargtimme skrev 2010-11-09 15:52:08 följande:
    Samma här.
    Eller en stor kasse hembakta kanelbullar att fylla frysen med.
  • Milagrosa

Vilka fantastiska idéer ni har!

Svar på tråden Vilken present skulle du ha velat ha som nyförlöst?