• snö

Ledsen...

Jag är så ledsen för att min sambo inte accepterar eller respekterar min mamma och farmor till vår son. Jag är medveten att min mamma kan var lite jobbig ibland, nyfiken, fråga massa grejer osv, men jag har så svårt att förstå hur man enbart kan fokusera på det när man bestämmer sig för en åsikt om en person.

Vi är alltid välkomna att hälsa på hos min mamma/pappa, sova över (min föräldrar bor en bit bort), tar hand om vår pojk, lagar mat, hjälper oss med vårt hus som vi renoverar m.m. Inget av detta ser min sambo, spelar uppenbarligen ingen roll vad min mamma gör...

När de besöker oss går jag som på tå för att min sambo ej skall säga något eller snäsa åt min mamma så att hon ej skall känna sig välkommen i vårt hem. När min mamma frågar något eller försöker konversera svara min sambo ja eller nej...och inget mer...

Frågar jag min sambo vad som stör henne så får jag inga tydliga svar...annat än att hon tycker min mamma är jobbig och har "såna kolmmentarer"...

Min mamma är en väligt anspråkslös person, begär, kräver  eller förväntar egentligen ingenting...

Jag blir så ledsen när hon blir så respektlöst behandlad...någon som upplever något liknande..?

• Svar på tråden Ledsen...
  • JBC

Du får nog fråga din sambo efter mer konkreta svar. Exakt vilka kommentarer och på vilket sätt hon är jobbig. Annars hade jag nog försökt förklara för honom  vad din mamma faktiskt gör för honom och till vilken hjälp hon är. Kan han inte förklara närmare hade jag nog bett honom skärpa sig för då har han ju på nåt sätt bara bestämt sig för att inte gilla henne vad hon än gör...

• Sar

Åh så tråkigt! Tyvärr känner nog din mamma på sig också att han inte tycker om henne och försöker kanske vara extra trevlig vilket gör att det blir ännu mer fel då sambon tycker att hon är för "på".

Jag skulle nog sätta mig ner med sambon och ha ett långt samtal. Normal hövlighet, speciellt mot människor som hans livskamrat älskar och värdesätter kan banne mig inte vara svårt. Han gör ju bort sig i dina ögon!
    Ni får dessutom en hel del hjälp vilket han borde vara tacksam för. Jag hade nog (tyvärr) inte kunnat hålla mig utan hade sambon varit fåordig och tvär så hade jag nog ifrågasatt det inför den han pratade med.

• Carlosmami
    Sar skrev 2010-11-28 01:13:33 följande:
    Åh så tråkigt! Tyvärr känner nog din mamma på sig också att han inte tycker om henne och försöker kanske vara extra trevlig vilket gör att det blir ännu mer fel då sambon tycker att hon är för "på".

Jag skulle nog sätta mig ner med sambon och ha ett långt samtal. Normal hövlighet, speciellt mot människor som hans livskamrat älskar och värdesätter kan banne mig inte vara svårt. Han gör ju bort sig i dina ögon!
    Ni får dessutom en hel del hjälp vilket han borde vara tacksam för. Jag hade nog (tyvärr) inte kunnat hålla mig utan hade sambon varit fåordig och tvär så hade jag nog ifrågasatt det inför den han pratade med.
    Det är ju en man som är TS? Prata med din sambo... vad kan man annars göra? bryta kontakten? haha
  • Sar

Jag kollade inte vem som var ts; rådet gäller oavsett kön!

Svar på tråden Ledsen...