• Svar på tråden Vaccin orsakar PSD och baby shaking syndrome
  • Queenie70

Tanten måtte ha blitt senil på riktigt...

• Queenie70

...och går man inte till doktorn med ett barn även om det "bara" är halsfluss......Många frågor blir det....

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Hahahaha jag skrattar arslet av mig. Hur i helvete kan lite vaccination göra så att hjärnan skakas fram och tillbaks.

• SaramedM
    MalinEddie skrev 2010-11-09 20:32:34 följande:
    Detta skriver Anna Wahlgren i sin senaste krönika.
    www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/s...
    Finns det någon som tror att det finns ett samband? Jag är i så fall väldigt nyfiken på var ni hämtar er fakta. Anna Wahlgren är som vanligt dålig på att ange källor.
    hon hämtar sin info från scientologerna...
  • MalinEddie

Hon skriver bland annat:
    "WHO utfärdade rygglägesdekretet 1992. Just detta samma år tog vaccinindustrin bort det giftiga kvicksilvret som konserveringsmedel ur barnvaccinerna. Det var en händelse som kunnat se ut som en tanke, om den inte hade mörkats. I och med att WHO utlyste ryggläge för alla spädbarn drog man uppmärksamheten ifrån sambandet mellan vaccin och PSD. Imponerande lyckosamt fick man alla människor att tro att PSD berodde på sovposition. Det var inget sammanträffande. Det var en pr-kupp. WHO samarbetar med läkemedelsbolagen. WHO får stinna bidrag av dem. Ingen ska av namnet låta sig förledas att tro att världshälsoorganisationen är en oberoende organisation som arbetar för människors hälsa. Inte ens - eller allraminst? - nyfödda, späda och små barn kan räkna med skydd från högre ort eller ens välvilja. Profit och maktfullkomlighet styr."

"Alltfler dokumenterade fall i västvärlden visar att Sudden Infant Death Syndrome, liksom Shaken Baby Syndrome, fått, och får, stå som täckmantel för vaccindöden. Som medicinska termer förekom varken SIDS eller SBS innan massbesprutningen av späda barn lanserades. Som vår tids oerhörda skandal i spädbarnsvården kan det mycket väl komma att visa sig att så gott som alla fall av PSD orsakats av dödsbringande vacciner. Och detta kan i sin tur förklara läkarnas rabiata motstånd mot andningslarm: här ska inga begravda hundar grävas upp eller ens belysas med undersökande ficklampa (läs undersökande journalistik). Redan ett "överskott av koagulationsfaktorer" kan alltså leda till PSD. Det förklarar varför det finns barn som dör i PSD redan på BB, fastän de är ovaccinerade - men injicerade med K-vitamin. Är inte "profylax" att jämställa med ett vaccin? K-vitaminprofylaxen borde kallas vid sitt rätta namn: vaccin. Eftervärldens dom lär bli hård över det som kommer att kallas vaccinskandalen: späda barn besprutades, skadades för livet, dödades!"

Kommer man med sådana påståenden borde man väl ange alla sina källor? Istället säger hon att de som läser får googla.

• MalinEddie
    SaramedM skrev 2010-11-09 20:47:20 följande:
    hon hämtar sin info från scientologerna...
    Ja, det har hon ju gjort förr.
  • Hervor 1

Otäckt att det faktiskt finns föräldrar som lyssnar och litar till denna kvinna! Inget fel i att ha ett kritiskt förhållningssätt men krönikan andas inte så mycket av kritik som av paranoia...

• MalinEddie
    Hervor 1 skrev 2010-11-09 20:58:04 följande:
    Otäckt att det faktiskt finns föräldrar som lyssnar och litar till denna kvinna! Inget fel i att ha ett kritiskt förhållningssätt men krönikan andas inte så mycket av kritik som av paranoia...
    Precis vad jag tänkte.
  • EmmaRoSa

Jag blir lite fundersam faktiskt på en del saker som skrivs om k- vitamin och vaccin. Har aldrig tyckt det känns rätt när jag vaccinerat mina barn och väntar nu tredje ska absolut forska lite mer i ämnet.

• Tygtiiger

Grunden till det helt horribla påståendet om att vaccin orsakar shaken baby kommer från Vera Schreiber, en bindgalen marinbiolog som är förtjust i att sprida anti-propaganda om vacciner och gärna skriver ut sin Dr-titel, men "glömmer" att nämna att hon är doktor i just marinbiologi, inte medicin.

Vi har glömt hur det är att se barn dö i polio, mässling, difteri, stelkramp och liknande. För att inte tala om smittkoppor som vi faktiskt utrotat med vaccin! Bortskämda jävla västerlänningar!

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Vaccin orsakar PSD och baby shaking syndrome