Gumsan:
Enligt läkarna är det inget som blir bara så där...det kan väl gå upp och ner i för sig,men man tog prover under ett halvår och det blev snarare sämre än bättre. Så de menade att det var lyckoträffar...att dessa 2 gånger visat på att vi kan bli gravida naturligt men att chansen är MKT liten. Men jag håller med om att det känns konstigt.
Vi började utredningen efter 1 år, sen tog det några månader innan vi fick alla svar. När vi fick svaren tog vi direkt kontakt med en fertilitetsklinik, då vi kände att vi skulle behöva hjälp och med barn sedan tidigare får man ju ingen ekonomisk hjälp från landstinget med sånt. Från första besöket tills första ivf:en tror jag det gick ca. 6 månader. Vi blev gravida på första försöket med ivf, men det slutade tyvärr med missfall det med. Sen hade vi ägg i frysen som vi satte in ca. 1,5 månad efter missfallet...vilket resulterade i denna graviditet. Är nu i v. 33, så inte allt för långt bort innan vi får träffa vår lilla plutt
. Dotter blir 4,5 år när hon blir storasyster, det tog sammanlagt strax över 2 år innan vi blev gravida med detta barn. Förstår att du tycker det är en jobbig bit, att det blir så långt mellan syskonen, för det var bland det jobbigaste för mig. Men just nu känns det helt ok faktiskt.
Jag har läst att de flesta med barn sedan tidigare tillslut blir gravida, bara man orkar med att kämpa. Är säker på att det kommer bli eran tur till slut, med eller utan hjälp. Som sagt, skönt att ni har en tid för utredning snart så känns det att det händer ngt i alla fall!!