• kakmamman

Ni som varit på Gekås-Ullared??

Var det verkligen en skillnad på priserna.. e det samma prisklass som på Rusta eller öoB?

Jag förstår att helheten är det roliga haha, det e det jag tycker iaf, dom har väl allt kan jag tänka.

Men är prisskillnaden stor?

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Ni som varit på Gekås-Ullared??
  • Familytime

Jag har inte hittat bakplåtspapper för sju kronor någon annanstans i a f. Eller trosskydd för sju kr. Eller sköljmedel. Jodå priserna skiljer sig allt.

• Lalalong
    kakmamman skrev 2010-11-09 22:47:48 följande:
    Var det verkligen en skillnad på priserna.. e det samma prisklass som på Rusta eller öoB? Jag förstår att helheten är det roliga haha, det e det jag tycker iaf, dom har väl allt kan jag tänka. Men är prisskillnaden stor?
    ♥ (¯`°•.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.•°´¯) ♥

Mitt bästa Gekås fynd någonsin var en MyLittle Pony (i större varian, en bebis som sög på nappflaska och som gör ljud). Kostar 349 kr i leksaksaffären och jag betalade 99 kr på Gekås. Så visst är det skillnad!!!

Men det gäller ju inte allt. Det är inte automatiskt billigt bara för det finns på Gekås. Men mycket är billigt ja
    Klara 060504, Alva 100117
  • kakmamman
    Familytime skrev 2010-11-09 22:50:29 följande:
    Jag har inte hittat bakplåtspapper för sju kronor någon annanstans i a f. Eller trosskydd för sju kr. Eller sköljmedel. Jodå priserna skiljer sig allt.
    sköljmedel för 7 kr är ju succé.. då har man en hel bil fylld med bara det när man kommer hem haha..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    Lalalong skrev 2010-11-09 22:53:02 följande:
    Mitt bästa Gekås fynd någonsin var en MyLittle Pony (i större varian, en bebis som sög på nappflaska och som gör ljud). Kostar 349 kr i leksaksaffären och jag betalade 99 kr på Gekås. Så visst är det skillnad!!!

Men det gäller ju inte allt. Det är inte automatiskt billigt bara för det finns på Gekås. Men mycket är billigt ja
    Nej precis så anar jag..

Men då får man åka dit antar jag...
  • Yinsan

Om man ska spara pengar gäller det att vara mycket prismedveten och veta vad du betalar för varorna hemma och hur mycket de innehåller. Finns produkter som är sjukt billiga och sedan finns det produkter som kostar ungefär samma som inte är någon idé att släpa hem.
    Sedan är en inköpslista som man går strikt efter ett måste för annars skenar iaf mina pengar iväg på både det ena och andra som är bra att ha...

• annniel

Ja, framför allt har dom bättre kvalitet och MYCKET större utbud än på tex rusta. Dom har alla märken man känner igen. Jag har tex köpt orrefors där. Det är klart att om man bara skall ha någon enstaka grej så lönar det ju sig inte men jag köper alla våra rengöringsprodukter, sockar, glödlampor, batterier mm när jag är där så för mig lönar det sig ganska bra. 

• vimsigastemamman

Prismedvetenhet är verkligen A&O, mitt bästa fynd var en docka för 79:95 som här hemma kostar nästan 300kr! Tvål och schampoo av märken såsom naturelle och gunry skiljer sig väldigt lite från t.ex. ÖB så det handlar jag inte man kan fylla bilen med roligare saker Flört

Ska man handla barnkläder så spar man absolut en hel del pengar men här måste man ha lite koll på tygkvalité fas det gäller ju även när man handlar på vanliga butiker också.

• kakmamman
    Yinsan skrev 2010-11-09 22:54:37 följande:
    Om man ska spara pengar gäller det att vara mycket prismedveten och veta vad du betalar för varorna hemma och hur mycket de innehåller. Finns produkter som är sjukt billiga och sedan finns det produkter som kostar ungefär samma som inte är någon idé att släpa hem.
    Sedan är en inköpslista som man går strikt efter ett måste för annars skenar iaf mina pengar iväg på både det ena och andra som är bra att ha...
    Jo precis.. Men det är ju svårt för mig å veta när jag inte varit där..thihi.
  • kakmamman
    vimsigastemamman skrev 2010-11-09 23:02:11 följande:

Prismedvetenhet är verkligen A&O, mitt bästa fynd var en docka för 79:95 som här hemma kostar nästan 300kr! Tvål och schampoo av märken såsom naturelle och gunry skiljer sig väldigt lite från t.ex. ÖB så det handlar jag inte man kan fylla bilen med roligare saker Flört

Ska man handla barnkläder så spar man absolut en hel del pengar men här måste man ha lite koll på tygkvalité fas det gäller ju även när man handlar på vanliga butiker också.

Ja det e barnkläder jag vill ha..bl.a =) bebiskläder. Kan vara kul och handla något där som inte finns på varenda unge i stan haha.. Som på H&M eller Lindex..
  • Linda1976

Ja, det är skitbilligt där.

Ni vet Bobby Undicis shampooserie? Den kostar 69-79:- i stan. Gekås tar NIO kronor st. NIO!!

Vanish kostgar 25:-/burken. Maxi tar ca 65:-

Allt annat är också billigt, leksaker, duschkrämer, hushållsapparater.... ja, allt man kan tänka sig. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Ni som varit på Gekås-Ullared??