• Alexandra E

Unga föräldrar i Kronoberg?

Hej!
    Jag är en 20 årig tjej som precis har flytta ner till Alvesta med min sambo och våran dotter som precis blivit 15- månader. Vi har flytta pga av att sambon har fått jobb här nere och nu har vi tagit beslutet tillsammans att även jag och vår dotter ska flytta ner hit. Jag själv är fortfarande mammaledig fram tills slutet av januari, kanske lite längre då vi inte har fått dagisplats änu, och dagarna börjar bli otroligt tråkiga då jag inte har några vänner här nere alls eller vet vad man kan hitta på här runt om kring. jag känner mig lite ensam kan man väll säga. Det är lite tråkit att man ska behöva vänta på att sambon ska sluta jobba för att kunna göra något om dagarna.

Nu till saken, finns det några yngra mammor här runt Alvesta och Växjö?

• Svar på tråden Unga föräldrar i Kronoberg?
  • Alexandra E
    Bano skrev 2010-11-22 07:46:38 följande:
    hej, jag e oxå rätt ny i alvesta..
    är inte mamma än men väntar en lill* till 2a januari ...
    jag e 20 :)
    Okej okej =) Trevligt!
    Kul men någon som bor i samma stad/by som en själv.
    Oj då är det inte alls länge kvar nu, spännande =D
    Kaxelsson skrev 2010-11-21 23:59:24 följande:
    Har en son på 2 år och en liten till på väg i Februari :))

Blev denna tråd tom nu ? :))
    skoj men en liten till =) Hade killen fått bestämma hade vi med börja jobba på en liten till, men jag vill vänta iallfall tills Nova blir 2-3år om det nu ska bli så snart =P vill gärna ut och jobb innan. 

- De verkade inte finnas så många =P trodde jag skulle få några till som skrev :( 102 klick, men bara men bara 4 stycken som våga skriva. Hade hoppas på fler, men tydeligen inte.
  • Kaxelsson
    Alexandra E skrev 2010-11-22 23:33:41 följande:
    skoj men en liten till =) Hade killen fått bestämma hade vi med börja jobba på en liten till, men jag vill vänta iallfall tills Nova blir 2-3år om det nu ska bli så snart =P vill gärna ut och jobb innan. 

- De verkade inte finnas så många =P trodde jag skulle få några till som skrev :( 102 klick, men bara men bara 4 stycken som våga skriva. Hade hoppas på fler, men tydeligen inte.
    Jo vi kvinnor har ju lite att säga till om det ;) *L*
    Var själv ute och jobbade nästan 1 år efter sonen men längtar som gatan efter pyret nu :)

Det finns rätt så många trådar uppe redan, dom flesta om Växjö, så det är väl där dom flesta håller till :)
    Hur har det gått med flytten ?
    ☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • emma02

Hej Alexandra

Jag bor i Gemla, liten bit från alvesta. Jag har en liten pojk på tre månader
    Var kommer du ifrån såg du flyttat 40 mil det är en bit. Hur trivs du?
    Säg till om du är sugen på en fika nån dag, nära å bra
    Ha en riktigt God Jul

/Emma

• CarolineK03

Hej,
    Jag är 22 så jag räknas väl fortfarande som ganska ung mamma Skrattande.
    Jag bor i Vislanda som inte ligger så långt från Alvesta. Jag har en son som heter Milton som är 3 månader.

Ha det så bra!
    / Caroline

• Alexandra E
    emma02 skrev 2010-12-23 20:52:12 följande:
    Hej Alexandra

Jag bor i Gemla, liten bit från alvesta. Jag har en liten pojk på tre månader
    Var kommer du ifrån såg du flyttat 40 mil det är en bit. Hur trivs du?
    Säg till om du är sugen på en fika nån dag, nära å bra
    Ha en riktigt God Jul

/Emma

Hej Emma!
    Jag kommer från Köping i början.. Så det är ett långt kast från ett ställe till ett annat :) Men det är sånt man får ta! Jodå, jag trivs väll helt okej. Det blir bättre för varje dag. Har dock inte så många och umgås med, och det är väll det som gör att man känner sig lite ensam.
    Har fått en bra vän här nere som jag träffar någon gång i veckan. Men vänner får man aldrig för mycket av ;)
    Åh det låter trevligt =)

// Alexandra

• Alexandra E
    CarolineK03 skrev 2011-01-04 18:36:45 följande:
    Hej,
    Jag är 22 så jag räknas väl fortfarande som ganska ung mamma Skrattande.
    Jag bor i Vislanda som inte ligger så långt från Alvesta. Jag har en son som heter Milton som är 3 månader.

Ha det så bra!
    / Caroline
    Hej!
    Okej, trevligt =D Vet dock inte så mycket om byarna runt om här.

Ha det gott!
    // Alexandra
  • CarolineK03

Hej,
    Nej det är klart, är man inte här ifrån känner man kanske inte till alla ställen i trakten :).

Om ni är några som ska träffas på en fika någon dag så är vi också gärna med :) Kul att träffa nytt folk!

Ha det så bra / Caroline

• Alexandra E

Hej!
    Nee det är sant =) Men man lär sig väll även det precis som allt annat. hehe!

Ja men absolut =)

Ha en fortsatt trevlig helg.
    / Alexandra

• Emaan

Hejsan!

Jag är själv nyinflyttad till alvesta sen två månader tillbaka, ifrån blekinge.
    Men kommer ifrån växjö trakten ifrån början.
    Jag är 23 år och har en dotter som blev 3 år i november.
    Känner inte så många i närheten som själva har barn och fäljer gärna med på en fika :)

Ha det så bra :)
    /Sandra

• Alexandra E
    Emaan skrev 2011-02-04 13:44:43 följande:
    Hejsan!

Jag är själv nyinflyttad till alvesta sen två månader tillbaka, ifrån blekinge.
    Men kommer ifrån växjö trakten ifrån början.
    Jag är 23 år och har en dotter som blev 3 år i november.
    Känner inte så många i närheten som själva har barn och fäljer gärna med på en fika :)

Ha det så bra :)
    /Sandra

Hejsan :)
    Nej va skoj med någon som bor i samma stad som en annan. Inte lätt och hitta någon som man inte skulle behöva åka tåg för.
    Ja absolut. Skulle vara jätte roligt.

Ha det bra
    // Alexandra

Svar på tråden Unga föräldrar i Kronoberg?