• artax

PERGOTIME

Är på jakt efter pergotime, så klartär det slut där jag bor! Googlat som en galning efter vart det kan finnas? Så tänkte jag att jag slänger upp en tråd här och ser om någon har ett hetttips? vart finns det just nu? och har ni någon info om när det kommer in igen? På apoteken jag kollat har dom inte velat säga när den kommer för dom tror inte att den verkligen kommer in då.. :(

• Svar på tråden PERGOTIME
  • artax

Åhh.. haha.. jag kom in på något sånt när jag googlade. Det är det ni rekommenderar alltså. Sprang upp till läkaren igen när vi fick beskedet på apoteket eftersom apotekaren sa åt oss, med en lapp fr henne där hon förklarade läget men hon skrev "kommer in 25november" men till oss sa hon att det sår så men det kommer det inte göra, men det skrev hon i på lappen så vi fick ju inget annat.
    Få nog ringa till läkaren imorgon och får jag inget annat så kanske jag skickar efter något då.. ;)  

• artax

nu var jag ute och kollade på goldpharma, men jag fattade inte riktigt om det är meningen att jag ska prata med min läkare innan jag skickar efter? måste jag ha ett recept på klomifen el hur funkar det? eller ska jag bara låtsas som det regnar och ta detta utan att säga något till läkaren? :S Ska jag typ ringa henne och säga som det är? "pergon finns ju inte att få tag på och dom vet inte när den finns igen, jag funderar på att skicka efter klomifen istället är det ok el?" :D

• artax
    LoveP skrev 2010-11-11 13:03:59 följande:
    Du behöver inte prata med din läkare utan tabletterna skickas hem till dig, efter att du fyllt i ett formulär på goldpharma. Inget recept behövs heller alltså. Jag tror inte din läkare kommer rekommendera att du köper något på nätet snarare kanske de säger tvärtom. Men jag har väntat på pergotime i flera månader så jag orkade inte vänta mer helt enkelt :) jag tror inte man kan få något annat istället för pergotime . Hoppas du får lite klarhet i detta :) lycka till
    haha.. jag trodde nog att dom inte gillade det men blev lite snurrig.. ;)
    har du testat det då? verkar ju funka så egntligen vet jag inte varför vi skulle vänta men vi har sagt att vi ska vänta till årsskiftet har vi inte fått pergon då så skicksr vi nog efter.. 
  • artax

Bra tips som rammlat in..
    vår läkare sa att dom kollade med vul för att se hur många blåsor jag fick och fick jag för många skulle dom säga åt oss att köra skyddat den cykeln.. 2 känns ok men 3 är för många..

Sambon sa direkt att vi ska beställa fr nätet och ta det som det kommer, det värsta som kan hända är att vi får flera liksom.. men jag är så rädd att få för tidigt osv.
    Om jag beställer och blir gravid vad ska jag säga på gyn då? Jag blev spontant gravidel ska jag säga som det är jag åt dessa tabletterna.. ;) 

• artax
    caol79 skrev 2010-11-13 15:39:51 följande:
    Blir lite nervös när jag läser denna tråd. Ta det försiktigt. Jag fick bröstkörtelinflammation av Pergotime och köpa på nätet och laborera själv är väl inget jag skulle rekommendera. Min gynekolog sa att man kunde börja med sprutor istället för att vänta in Pergotime. Lite läskigare, men säkrare. Kram på er!
    Jag har oxå tänkt på de negativa aspekterna, men det är ju ingen humbug medicin utan den används flitigt i andra länder (rätt mig om jag har fel) och märker amn att man blir dålig får man söka hjälp? 
    Jag har hört att andra fått välja om dom vill ha sprutor istället, min läkare verkar inte vilja skriva ut det.. kanske "hota" med att jag köper medicin på nätet annars? ;) 
  • artax

det är ju ens eget val.. om man vågar lite på sidan el inte, på läkemedlen dom säljer el inte. Det ÄR en stor sida som säljer medicin som (några) finns i sverige el andra länder, jag för min del tror inte att dom gör en medicin och tar samma namn som en legim medicin som finns på marknaden och kommer undan med det. 

Att just klomifenen inte finns i Sverige är för att merck fått patent på att sälja det preparatet här inte för att de andra märkena är dåliga!

Sen vart medicinen är gjord bryr inte jag mig om, pergotimen är ju gjord i Israel!!!!!!!

Dock tycker jag inte att man ska beställa medicin utan att läkaresäger att man ska ta den och i detta fallet övervakar intaget av den. :) 

Svar på tråden PERGOTIME