Moncabang skrev 2010-11-12 21:30:07 följande:
Jag har oxå en sur gynekolog, dessutom gillar hon inte att jag försöker skaffa barn på egen hand... Dags att byta till en annan nu. Jag berättar inte att jag fått mina tabletter på annat håll. Om jag mot förmodan skulle få ett plus på stickan så går jag dit och ber att få ett VUL. Därefter kan man ju få reda på hur många ägg som blivit befruktade.
En sak som skiljer tabletterna åt på Goldpharma är att mängden verksamt ämne (klomifen) är olika. Pergo innehåller 50 mg. Serpafar ser ut som om dom kommer från Ryssland, men dom är tillverkade i Grekland. Det är oxå det mest sålda medlet motsvarande Pergo i t.ex. England. En ask med 20 tabletter kostar 41:-. En ask med 10 Pergo kostar 81:-. Har hört några som beställt Clomiphen Citrat (24 tabletter) och varit nöjda med dom. Dom innehåller alla samma ämne som Pergo så man kan nog lugnt köpa vilken som.
Hoppas du fick lite svar här

Tack för svaret!
Ok, så du är inte rädd för att tex få trillingar ? =P det är jag iaf ...
sen tänkte jag på det här med att beställa läkemedel osv ... är det säkert ? om man ser det ur en laglig synpunkt ... ? tänkte på det här med att föra in i landet (sverige) ... står ju på goldpharmas sida att man får själv ta ansvar för juridiska aspekter blabla ... min sambo tyckte också att jag verkligen skulle kolla upp innan om det är lagligt att ta in i landet osv ... men verkar ju så? jag skulle absolut vilja testa detta ... men jag vill inte hamna i knipa ... kanske låter paranoid, men så är det =P