Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

PERGOTIME

jag vill bara varna för att köpa läkemedel på internet. Det finns många bedragare, jag tror tyvärr inte att ni är kunniga nog att se om läkemedlet är äkta eller inte.

Jag skulle aldrig köpa läkemedel över internet, det är så mycket som kan gå fel.

Jag studerar till Apotekare och har haft flera föreläsningar om detta, det finns alltid en risk att det är tillverkat i en källare i Ungern. Det har väl också gått någon dokumentär om detta på tv.

Jag vill iaf avråda det bestämdaste från att köpa läkemedel över internet. Det finns en anledning till att vi har ett sådant reglerat system som vi har i Sverige, det är inte direkt godis ni handlar. Är ni inte 100% säkra på att det ni stoppar i er inte kan skada er så är det väldigt idiotiskt att ta risken.

Vad spelar det för någon roll att vänta några månader, jämfört att bli förgiftad och allvarligt sjuk.

http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-kopa-lakemedel/Pa-Internet/

snart är det MIN tur
  • skomakarfrun
    artax skrev 2010-11-14 12:39:46 följande:
    Jag har oxå tänkt på de negativa aspekterna, men det är ju ingen humbug medicin utan den används flitigt i andra länder (rätt mig om jag har fel) och märker amn att man blir dålig får man söka hjälp? 
    Jag har hört att andra fått välja om dom vill ha sprutor istället, min läkare verkar inte vilja skriva ut det.. kanske "hota" med att jag köper medicin på nätet annars? ;) 
    du kan ALDRIG veta om du verkligen fått det du tror att du fått. Så ja, det är en stor risk med att beställa läkemedel över internet. Att förfalska förpackningar, bipacksedlar och blister är inte så svårt... Jag skulle aldrig chansa med att stoppa  mig kemikalier som jag inte till 100% vet är testade efter konstens alla regler.

http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-kopa-lakemedel/Olaglig-lakemedelsforsaljning/
    snart är det MIN tur
  • skomakarfrun