Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

PERGOTIME

jag vill bara varna för att köpa läkemedel på internet. Det finns många bedragare, jag tror tyvärr inte att ni är kunniga nog att se om läkemedlet är äkta eller inte.

Jag skulle aldrig köpa läkemedel över internet, det är så mycket som kan gå fel.

Jag studerar till Apotekare och har haft flera föreläsningar om detta, det finns alltid en risk att det är tillverkat i en källare i Ungern. Det har väl också gått någon dokumentär om detta på tv.

Jag vill iaf avråda det bestämdaste från att köpa läkemedel över internet. Det finns en anledning till att vi har ett sådant reglerat system som vi har i Sverige, det är inte direkt godis ni handlar. Är ni inte 100% säkra på att det ni stoppar i er inte kan skada er så är det väldigt idiotiskt att ta risken.

Vad spelar det för någon roll att vänta några månader, jämfört att bli förgiftad och allvarligt sjuk.

http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-kopa-lakemedel/Pa-Internet/

snart är det MIN tur
  • skomakarfrun
    artax skrev 2010-11-14 12:39:46 följande:
    Jag har oxå tänkt på de negativa aspekterna, men det är ju ingen humbug medicin utan den används flitigt i andra länder (rätt mig om jag har fel) och märker amn att man blir dålig får man söka hjälp? 
    Jag har hört att andra fått välja om dom vill ha sprutor istället, min läkare verkar inte vilja skriva ut det.. kanske "hota" med att jag köper medicin på nätet annars? ;) 
    du kan ALDRIG veta om du verkligen fått det du tror att du fått. Så ja, det är en stor risk med att beställa läkemedel över internet. Att förfalska förpackningar, bipacksedlar och blister är inte så svårt... Jag skulle aldrig chansa med att stoppa  mig kemikalier som jag inte till 100% vet är testade efter konstens alla regler.

http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-kopa-lakemedel/Olaglig-lakemedelsforsaljning/
    snart är det MIN tur
  • skomakarfrun
    Moncabang skrev 2010-11-12 21:30:07 följande:
    Jag har oxå en sur gynekolog, dessutom gillar hon inte att jag försöker skaffa barn på egen hand... Dags att byta till en annan nu. Jag berättar inte att jag fått mina tabletter på annat håll. Om jag mot förmodan skulle få ett plus på stickan så går jag dit och ber att få ett VUL. Därefter kan man ju få reda på hur många ägg som blivit befruktade. 

En sak som skiljer tabletterna åt på Goldpharma är att mängden verksamt ämne (klomifen) är olika. Pergo innehåller 50 mg. Serpafar ser ut som om dom kommer från Ryssland, men dom är tillverkade i Grekland. Det är oxå det mest sålda medlet motsvarande Pergo i t.ex. England. En ask med 20 tabletter kostar 41:-. En ask med 10 Pergo kostar 81:-. Har hört några som beställt Clomiphen Citrat (24 tabletter) och varit nöjda med dom. Dom innehåller alla samma ämne som Pergo så man kan nog lugnt köpa vilken som.

Hoppas du fick lite svar här Glad
    du kan inte alls lugnt köpa vilket som, vilken myndighet har kontrollerat vad dessa tabletter innehåller??
    Hur vet du att de inte är tillverkade i någon källare i en föredetta sovjetstat? Ser dom desutom ut som att dom kommer från Ryssland så gör dom nog det. 
    snart är det MIN tur
  • skomakarfrun
    LoveP skrev 2010-11-22 23:08:14 följande:
    Lagottolisa: Kan du ge tips på hemsidor som har läkemedelverkets logga på där man kan beställa klomifen till Sverige då :)? Jag har inte bara väntat ett par månader utan sen juni/juli o inte verkar det som att det dyker upp några pergotime på ytterligare månader. Då blir man ganska förtvivlad när man försökt länge ( o lite desperat kanske ?..) jag orkar inte vänta mer...
    nää det kan jag desvärre inte, kontakta läkemedelsverket och hör med dem.
    Men rent generellt så är det ju olagligt att sälja läkemedel utan recept och även om de här hemsidorna säger att de sammarbetar med läkare som skriver ut recept åt dem så är det ju ganska svårt att kontrollera.

Det stod även något på läkemedelsverkets hemsida att alla läkemedel har ett serienummer, det nummret kan man sedan kolla upp. Men jag vet inte hur det fungerar och var man kollar upp det.

Men jag vet inget om goldpharma, kontaka dem och hör er för hur de arbetar och vilka garantier de kan lämna på att det inte är förfalskade läkemedel, Det kan ju faktiskt vara så att det är originalläkemedel också och då är det ingen fara att äta dem. Så länge man kollar upp att det är samma dos och att man faktiskt har behov av att äta dem.
    snart är det MIN tur
Svar på tråden PERGOTIME