• sahara sahara

IKEA - vad betyder det?

Vet du vad bokstäverna i akronymen IKEA står för?

Do something scary - the payoff is awesome!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-10 22:43
    Ja, utan att googla, alltså. Jag är inte ute efter svaret, utan efter hur vanligt det är att man kan det på rak arm.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden IKEA - vad betyder det?
  • Linda1976
    La Lola skrev 2010-11-11 08:37:30 följande:
    Kulturkunskap?
    Japp, i gymnasiet. Bästa ämnet! Berikande Allt från byggnadsdesign, möbeldesign, kända europeiska kulturpersonligheter osv. Avslutades med en studieresa till Prag/Wien/Berlin i 3:an. Är nog det ämnet som jag haft mest nytta av sen jag slutade skolan. (förutom svenska och engelska då, haha)
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • La Lola
    Linda1976 skrev 2010-11-11 08:43:38 följande:
    Japp, i gymnasiet. Bästa ämnet! Berikande Allt från byggnadsdesign, möbeldesign, kända europeiska kulturpersonligheter osv. Avslutades med en studieresa till Prag/Wien/Berlin i 3:an. Är nog det ämnet som jag haft mest nytta av sen jag slutade skolan. (förutom svenska och engelska då, haha)
    Aha!
    Lät som ett kul ämne.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Linda1976
    La Lola skrev 2010-11-11 08:45:11 följande:
    Aha!
    Lät som ett kul ämne.
    Japp, jättebra!! Hemmen i Sverige hade varit snyggare inredda om alla hade haft det i skolan
  • La Lola
    Linda1976 skrev 2010-11-11 08:48:49 följande:
    Japp, jättebra!! Hemmen i Sverige hade varit snyggare inredda om alla hade haft det i skolan
    Vi hade inte haft renodlade Ikea-hem menar du?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Linda1976
    La Lola skrev 2010-11-11 08:49:46 följande:
    Vi hade inte haft renodlade Ikea-hem menar du?
    T ex Människor hade varit med allmänbildade på att deet öht FINNS annat!
  • Bjornis

Va många som kan det?! Förvånande. Min man kommer aldrig ihåg det trots att jag sagt det till honom hundra ggr.

• Bjornis
    Chokladpinglan skrev 2010-11-11 08:38:53 följande:
    Nån som jobbar på ikea?
    Yes.
  • Raskask

Nej, mer än IK då som väl är självklara hade jag inte en aning innan jag läste det här. Jag hade gissat på att EA stod för någon ålderdomlig, numera bortglömd bolagsform om jag varit tvungen att gissa .

• John D
    Raskask skrev 2010-11-11 15:24:55 följande:
    Nej, mer än IK då som väl är självklara hade jag inte en aning innan jag läste det här. Jag hade gissat på att EA stod för någon ålderdomlig, numera bortglömd bolagsform om jag varit tvungen att gissa .
    Med tanke på att IKEA grundades i början av 40-talet är det högst osannolikt att det skulle ha skapats under någon ålderdomlig bolagsform som numera inte existerar. :)
    IKEA är faktiskt inte alls särskilt gammalt.
  • Raskask
    John D skrev 2010-11-11 15:27:54 följande:
    Med tanke på att IKEA grundades i början av 40-talet är det högst osannolikt att det skulle ha skapats under någon ålderdomlig bolagsform som numera inte existerar. :)
    IKEA är faktiskt inte alls särskilt gammalt.
    Men det känns gammalt, som Claes Ohlsson. Gengasbilar, och radioapparater stora som hus som hela familjen samlades omkring på kvällen ser jag framför mig när jag tänker på Sverige när IKEA och Claes Ohlson startades. (Jag tänker inte på det så ofta iofs, troligtvis startades vl IKEA många år senare än Claes Ohlson? ).
Svar på tråden IKEA - vad betyder det?