Smultronhjärtat skrev 2011-03-13 22:18:21 följande:
Hej!
Klart du kan skriva här. Har hon fått komma till ortopeden? Vad har hon fått för hjälp än? Men man kan få hjälp genom, ortopeden, sjukgymnasten, tens aparater, medicin som blockerar akupunktur, operation m, m. det beror på vad hon har för symtom. Man kan få hjälp via smärtkliniken med.
Vad har hon fått för hjälp hitills?
Smärtan är väldigt individuell, det beror på smärt tröskel osv. Jag har väldigt ont och går nu på mycket smärtstillande. Men jag tror att jag i framtiden efter en ny operation eftersom jag har fått tillbaka mitt diskbråck som de opererade. kommer kunna bli smärtfri.
Rehabilitering och träning är viktigt.
Hoppas att mitt svar hjälpte något
Nee hon blev inlagd på sjukhus men sedan sa dem åt henne att åka hem, de skulle först låta henne få prata med en ortoped, men nu säger dem att hon inte skall få det, hon har gått hos sjukgymnast i flera år, fåttt massa övningar och sånt, men de har inte hjälpt, snarare har de blivit värre. Hon har fått medicin för inflammation i sittknölarna med, men den har inte hjälpt, och aldedon och citodon. Men de hjälper inte mot den värk hon har, de bränner i benen och hon kan inte sova så mycket, nu har hon fått morfintabletter, och de är ju inte bra att i längden. Vill göra allt för att hon skall bli bra igen, är på som en igel på läkarna när jag varit hemma och kunnat följa med. Men de säger bara typ åk hem och ta en alvedon så blir allt bra. De måste ju finnas någon hjälp. De pratade lite löst på sjkhuset om operation.. hon har även haft problem med urinvägsinfektioner och sådant nu. Men de sa sen att hon skulle åka hem bara.. Vill inte se att min mamma ska ha så ont längre. :(
Jadå tack för att du svarade :)