¨¨Tråden för oss med diskbråck¨¨
Hej,
Lite kort om mig själv, jag är 20år och har haft diskbråck i ca 3år. Innan DB så spelade jag hockey på en ganska hög nivå, tränade 6-10 gånger i veckan.
För ca 3år sedan så vart jag dock inblandad i en liten dispyt på en fest och det slutade med sprucket revben och akuten.
Efter detta så har mina rygg problem börjat växa fram och för 2 år sedan efter MR så fick jag diagnosen diskbråck i ländryggen, 3 nivåer.
I två år gick jag hos olika sjukgymnaster och läkare, bland annat spine center och Bosön.
Det har alltid hjälpt till en början efter någon månad så har dock alltid symptomen kommit tillbaka.
Så det slutade med att jag tog saker i egna händer och började gymma helt normalt (utom belasting på ryggen såklart) detta har gjort undervärk och jag lyckas nu hålla mina symptom i schack.
Jag har inte haft så svåra symptom som vissa beskriver här, jag kör på ganska som vanligt, kan få svårt att gå ibland och har hänt att jag varit tvungen att ta ledigt från jobbet. För mig har det funkat, än så länge i alla fall. Dock så har jag förhoppningsvis ett par år kvar i livet och operation är inget alternativ i dags läget, så det kanske kommer att straffa sig.
Är det någon som har blivit sämre av att inte vila?
Vilka värktabletter fungerar bäst för dig? Just nu kör jag på Citodon kominerat med Voltaren och Panodil. Detta har funkat ganska bra, känns dock som att jag har börjat bli "immun" och jag fick för en tid sedan reda på att Citodon är en av de lättaste medecinerna att bli beroende av vilket gör att jag försöker leta efter alternativ.
Mvh
Benni