Smultronhjärtat skrev 2011-05-23 12:21:44 följande:
pindile skrev 2011-05-20 12:41:27 följande:
Jaha......då fick jag ett brev idag om att mitt återbesök har blivit framflyttat en vecka. Nu ska jag inte dit föränn den 31:e maj. Och ska nu träffa överläkare som var med och opererade mig och inte den underläkaren som utförde själva ingreppet (hans första mikroop föressten) och som hade hand om mig på akuten.
Pust, jag vill ju så gärna veta vad röntgen visade.....:(
Hur ska jag tänka nu då?
Visde inte röntgen något alls så dom tyckte jag kunde komma en vecka senare?
Betyder det att något var fel, eftersom jag nu får träffa överläkaren istället?
Eller är det bara nåt som kommit ivägen för det första besöket och att dom bara behövde byta tid?
Har dock aldrig varit med om att man ändrar ett återbesök bara så där.......
Vad tror ni?
Pratade med sjukgymnasten igår och jag ska sluta med makenzie övningarna , det verkar ju som att dom bara förvärrar mina nervsmärtor i benet.......
Har ni blivit hjälpta av makenzie?
hoppas nån e inne o läser ibland, verkar som ttråden dött lite.........vill byta tankar lite.....
Jag tycker inte du ska tänka alls utan bara ta en dag i taget. Du kan ju ringa och fråga vad röntgen visade.
om jag fick spekulera fritt skulle jag vara mer orolig om det var huvudoperatören som skulle prata med mig eftersom de bokade om till en ny tid. Men det är jag och jag oroar mig för allt.
Jag har inte varit med om att de ändrar återbesöket så där heller.
Jag har aldrig gjort makenzie alls. Jag spänner mest magmuskler och tränar det sjukgymnastikprogram som de har gett mig. Vad är makenziövningar för något`?
Tråden har inte dött, jag har bara haft fullt upp med sjukgymnastik. Jag har fått börja med ryggvattengympa nu på terapibadet på sjukhuset två dagar i veckan. Fullt upp pjuh!Vad är Makensie övningarna?
Jag har blivit sjukskriven till i höst och går på full rehab nu med ryggvattengympa två dar i veckan och lite utökat program när det kommer till träningen.
Men jag har fått ont i alla leder och i bröstryggen nu med. Det känns inte så kul när man redan har ont i ryggen i övrigt. Jag försöker träna så mycket det går.
Fast det gör ont och är jobbigt.
Jag har varit på det första rehabmötet med fk och arbg nu. Det kändes som fk gick på läkarna och sjukgymnastens råd och det är ju bra.
Hur går det för er andra?
Hej:)
Jag oroar mig också för allt, är helt paranoid ju.....haha men kan man bli annat efter vad man gått igenom??!! Jag tänker ju på att överläkaren som var med var ju den ytterst ansvariga för själva ingreppet , han som opererade mig var nybörjare och det var hans första mikrooperation. Därför oroar jag mig för att det finns någon orsak till varför jag ska behöva träffa just överläkaren istället......
Känner mig lite bättre i benet sen ett par dagar igen, men det har ju kommit och gått hela tiden.
Däremot är jag sämre i ryggen och höften nu och det är ju inte särskilt roligt...Vi har haft fullt upp här hemma det sista och jag har haft massor att göra. Har målare som målar om huset, hade kalas för lille pojken igår...osv osv....Det tär på krafterna, men jag orkar inte vara sängbunden mer nu.....vill börja leva igen....
Får väldigt ont i ryggen när jag är uppe för mkt och står/går för länge...men det funkar ju betydligt längre stunder nu än det gjort hittills efter op. Det har gått 6 veckor nu så enligt många ska man ju nu vara "återställd" och vid mindre tunga jobb vara tillbaka på arbetet. Jag skulle absolut inte kunna börja jobba än, det skulle ryggen aldrig tåla.
Makenzie är en övning som ska enligt sjukgymnasten kunna utföra mirakel på diskbråck. Man ligger på gagen och lyfter huvudet och övre delen av torson uppåt. på det sättet trycker man tydligen in disken där den ska vara. Detta gör i de flesta fall att man får en jättebra smärtlindring mot bråcket och i längden kan det hjäälpa till o läka bråcket också. Så fick jag det förklarat för mig iaf. Men det funkade inte alls på mig, vet ite varför....
Jag gör mina andra övningar även om jag känner obehag och bensmärtan blir ngt värre. Enligt sjukgymnasten är det inget farligt utan jag behöver sträcka ut nerven som varit klämd (eller är klämd) och ifall det är en blödning i ryggen är det viktigt att sträcka ut och röra sig så att inte blodet koagulerar och skapar ärrbildning som inte går bort sen......
Åh va jobbigt för dig att du fått nya besvär nu, som om du inte haft nog liksom??!! Jag har haft mkt besvär med mina händer länge, dom domnar, värker och blir blå vid kyla och ansträngning....konstigt nog så försvann alla dessa problem efter op, men nu är det lite domnngar igen......vet inte om nerverna så långt ner i ryggen kan påverka så långt bort i kroppen, men det verkar ju kunna hänga ihop på ngt sätt....
Hur är det med dig annars, orkar du gå längre nu / stå /sitta? Vad säger läkarna om framtiden, när ska du börja jobba är det tänkt?
kram på dig