• Bebis04

Familjesäng?

Hej! Jag har hört att det ska finnas sk "familjesängar" att köpa. Dem är alltså bredare än vanliga dubbelsägar.
    Finns det nån snäll själ som vet vart dem finns och vad dem kan kosta...

Snälla snälla vi behöver verkligen en!
    Kram-p

• Svar på tråden Familjesäng?
  • Pallas

Hmmm har jag aldrig hört om, men det vore ju toppen! Men man kan ju köpa flera resårmadrasser i samma höjd och ställa bredvid varandra. Man kan sy ihop bäddmadrasserna och göra stooora lakan genom att sy ihop. Det kanske går att specialbeställa också, men det brukar vara dyrt som skräck. Hur brett hade ni tänkt er? Vi är 4 på 2.90 m det känns lagom.

• fru bengtsson

Vet inte var de finns, men har hör flera som ställer en vanlig 90 cm säng bredvid dubbelsängen och på så vis får en jättesäng! Kanske kan vara något?

• Trojka

Just nu sover vi 4 st i våran 160-säng, bara något trångt. Har en spjälsäng precis brevid, var tänkt att Lilleman skulle sova där men nepp!
    Ska köpa en växasäng åt Storeman i helgen och ställa precis brevid våran så då blir det lite mera plats igen.

• Bebis04

Jag får nog köpa en 90cm säng till och ställa brevid våran dubbelsäng.
    Tack för svaren.
    Pallas: Har ni ställt flera sängar i rad eller?
    Kram

• Marlene

Det är möjligt att det går att special beställa men det är nog väldigt dyrt. Dom flesta har nog flera sängar av samma modell.

• johandra

Jag tror mio har sk king size sängar att beställa...men frågan e om det e värt det, kostar säkert skjortan så det blir nog billigare att köpa en till madrass o ställa bredvid..

• Bebis04

Jag ska kolla vad det kostar, men det är som sagt var säkert biligare att köpa en madrass till och ställa på ben.

Svar på tråden Familjesäng?