Hjälp!
Hej!
Jag och min man har varit gifta i 2 år och ett 6 års förhållande.
Vi har en son på 1 år och en på väg i början av året.
Min man jobbar hela tiden, övertider hit och ditt..
Lovar en massa saker men ringer med skuldkänslor och bokar av det vi har bestämt.
Han har hållt på från och till att jobba, vi har försökt att sätta regler så att det blir bra för oss båda men
så går det ett tag så är det som vanligt. Förut vara det bara jag men nu är det våran son som kommer
i mellan.. Jag nattar han ofta, matar han ofta, följer med till bvc..
Nu är det ett till barn som skall komma till världen oxå..
Min man har så svårt att säga nej till folk som vill att han skall jobba.. Jag har försöka att att förstå men nu mår jag själv skit, känner mig ensam och nästan blivit en ensamstående mamma. Han har inte haft någon pappaledighet alls, jag bad han för ca 2-3 månader sen att tänka på att när man får två barn med så lite mellanrum så behöver jag min man hemma. Vi pratade om att han skulle vara pappaledig måndagar och fredagar från feb-maj. Han tyckte det lät bra och skulle ta detta med sin chef. Han har inte än pratat med sin chef än, skuller på att chefen är borta eller att han ej fått tag i han. Men nu hade han träffat sin chef och ändå inte sakt nått. Det hat gått flera månader sen han lovade att prata med sin chef.
Hjälp! Orkar inte längre.....