• Kofttanten

Kan man ha diadem i min ålder?

Ja, fånigt att fråga kanske men jag är 38 år och har en ganska kort assymetrisk frisyr. Är det bara unga som har diadem eller kan man ha det som vuxen också? Tycker inte jag sett folk som använder det.

• Svar på tråden Kan man ha diadem i min ålder?
  • lokisse

kan man ha det om det inte är maskerad eller möhippa överhuvudtaget?

Nej det tror jag inte!
  • Lilith Dark

Jag tror att jag nån gång har hört ett rykte om att när man är vuxen så är det inte brottsligt att klä sig på det sätt man själv vill. Men jag kan inte svära på det, men testa och gå ut i diadem. Kommer inte polisen så kan du det.

• Kofttanten

Blähh ... Tror ni är fånigare än jag på nåt sätt

• Pickeli

Ja de kan du om du klarar av att använda det snyggt! Annars nej.

Google it!
  • Veritas18

Beror på om du passar i det eller inte. Tror inte att det har med åldern att göra. Vissa är 38 och ser ut som i 20 års åldern.

• SuzR

min syster är också i din ålder och hon har ett tunt guld diadem som är jättefint och enkelt och ett lite bredare i burberry mönster. Jag har också en del och jag är snart 30 så visst kan du det!! svarta ganska tunna tycker jag är fint

• Suzy QX

?? Har aldrig hört att man inte skulle kunna det. Jag är 35 år och har använt det i alla mina år. Förutom när jag ska ut eller har håret i svans. Jag köper dock rätt tunna i svart som smälter in. Har en lugg som är ca 2-3 dm lång och det är skönt få det från ansiktet.

Nä jag har aldrig fått några konstiga blickar eller kommentarer om det. Jag har heller inte haft klippt lugg sen jag gick i lågstadiet.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Lindreas

Ja, klart du kan! Om det inte är ett vadderat sådant från 90-talet. Jag tycker det är snyggt med diadem, om man får till det fint!

• Kofttanten
    Lindreas skrev 2010-11-11 15:59:18 följande:
    Ja, klart du kan! Om det inte är ett vadderat sådant från 90-talet. Jag tycker det är snyggt med diadem, om man får till det fint!
    Ja, just det. Såna vadderade hade jag jämt på 80-talet. Och stora hårsnoddar i tyg.

Tack för svaren
  • Jennass

Klart du kan! Kanske inte ett brett rosa diadem med rosetter och paljetter på ;) men det kommer nog ingen under 10 år undan med, haha! :) men ett fint svart eller så. Diadem är snyggt, har själv ett svart tunt i skinn som jag använder ibland.

Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
Svar på tråden Kan man ha diadem i min ålder?