• cassis23

Behöver hjälp med kyckligsallad.

På Lördag kommer de lite främmat då jag fyllt år och vi tänkte bjuda på kycklingsallad, vitlöksbaguetter och tsatziki.

Nu till den viktigaste frågan!
    Hur gör jag kycklingen på bästa sätt?
    Vi brukar köpa färdig salladskyckling men de är ju så dyrt när man ska göra till flera så tänkte göra den själv.
    Jag lyckas alltid få den torr och smaklös så nu vill jag ha tips på hur jag ska göra den.
    Kan jag göra den imorn kväll och sen låta den stå i kylen över natten utan att den blir för torr?
    Den ska ju trotts allt va kall i salladen.
    Ska man kanske krydda den på nått sätt med vitlök eftersom de andra oxå är med vitlök eller blir de för mycket då kanske?

I salladen brukar vi ha.
    *Kyckling (givitvis Flört)
    *Majs
    *Gurka
    *Tomat
    *Grönsallad

Är de något mer man kan ha i? Har funderat på t ex avokado?!

• Svar på tråden Behöver hjälp med kyckligsallad.
  • Här och nu

När vi ska bjuda på kyckling köper vi kyckllngbröstfilé, skär i bitar o bryner, kryddar med kycklingkrydda eller allroundkrydda. Stek på ganska hög värme med lagom fett, men häll av vattnet om det blir för mycket i pannan. Vitlökskrydda på kycklingen behövs inte. Du kan också köpa färdiggrilad kyckling, men se till att du inte får med skinn o senor i salladen.

Turkisk yoghurt med sweet chilisås blir kalas som sås, om ni vill ha alternativ till tzatzitkin.

Jag brukar ha nåt mer ovanligt i sallad också som t ex psysalis eller sparris. Lycka till!

• Queenie70

Köp en färdiggrillad kyckling och hacka själv vetta. Sen tycker jag du ska ha i rödlök (eller nån annan lök) och fetaost.

• Här och nu
    Yohanna1985 skrev 2010-11-11 20:18:53 följande:
    Pasta eller bulgur till... mums.
    paprika är gott!

hungrig jag  blev nu!
    Ja, paprika! Gärna lätt värmd i ugnen. Minimajs e gott med. Broccoli.
  • Här och nu
    Queenie70 skrev 2010-11-11 20:21:44 följande:
    Köp en färdiggrillad kyckling och hacka själv vetta. Sen tycker jag du ska ha i rödlök (eller nån annan lök) och fetaost.
    Rödlök o feta är kanon!
  • Queenie70

Vill verkligen poängtera att man MÅSTE ha nån slags lök i en sallad. Purjo om inte annat

• Queenie70
    Här och nu skrev 2010-11-11 20:22:50 följande:
    Ja, paprika! Gärna lätt värmd i ugnen. Minimajs e gott med. Broccoli.
    Grillad paprika är gott. Det finns burkade såna att köpa nu som är helt ok.
  • Här och nu
    cassis23 skrev 2010-11-11 20:13:39 följande:
    På Lördag kommer de lite främmat då jag fyllt år och vi tänkte bjuda på kycklingsallad, vitlöksbaguetter och tsatziki.

Nu till den viktigaste frågan!
    Hur gör jag kycklingen på bästa sätt?
    Vi brukar köpa färdig salladskyckling men de är ju så dyrt när man ska göra till flera så tänkte göra den själv.
    Jag lyckas alltid få den torr och smaklös så nu vill jag ha tips på hur jag ska göra den.
    Kan jag göra den imorn kväll och sen låta den stå i kylen över natten utan att den blir för torr?
    Den ska ju trotts allt va kall i salladen.
    Ska man kanske krydda den på nått sätt med vitlök eftersom de andra oxå är med vitlök eller blir de för mycket då kanske?

I salladen brukar vi ha.
    *Kyckling (givitvis Flört)
    *Majs
    *Gurka
    *Tomat
    *Grönsallad

Är de något mer man kan ha i? Har funderat på t ex avokado?!
    Klart du kan göra salladen i förväg! Iaf kycklingen.
  • sossa

Ja avokado är ju supergott!
    Vi brukar köpa grillad kyckling att ha i. 

1. Kyckling Majs Gurka tomat Grönsallad pasta fetaost och oliver. -vinägrett

2. Kyckling majs gurka grönsallad ris räkor- currysås. Hälften majonäs hälften yoghurt- vitlök och curry efter smak. ( Har inget exakta mått på såsen) Blanda i salladen!

Kanske kan vara något :)

Svar på tråden Behöver hjälp med kyckligsallad.