Inlägg från: Anonym (v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v)

Någon som varit död men återupplivats?

Tyvärr tror jag inte det händer någonting efter döden, det är som att somna fast somna för evigt och inget man märker av heller. Ingen ångest, ingenting. Känns lite tråkigt och har lidit av mycket dödsångest pga detta, men....vad gör man. Jag föddes, jag ska även dö. Är inte rädd för att vara död, mer att missa allting och vill leva för evigt liksom med mina nära och kär.

• Anonym (v)
    ODS skrev 2010-11-12 14:08:57 följande:

Har oxå märkt av den där "tomma" känslan när ngn gått bort! Man känner direkt att det inte finns ngn i kroppen, det är bara ett skal kvar, själva själen är borta.

Men är det inte för att man tror att själen försvinner ur kroppen som man även känner så? Man förväntar sig det liksom och så känns det så.
  • Anonym (v)

Alltså har man varit nära döden är man ju inte helt död, för då slutar hjärnfunktioner och ALLT fungera och du kan inte återupplivas. När du återupplivas har du ju inte vart död "på riktigt" så egentligen spelar ju inte folks erfarenheter någon större roll?.

• Anonym (v)

Jag tror att man ser personer som är döda för att man vill, man saknar dom och man vet att man snart ska dö själv. Men det är nog hjärnan som spelar en ett spratt. Sedan ser ju folk olika, ibland Jesus..ibland någon annan beroende på ens tro. Så...nja.

• Anonym (v)

Eller ser ni alla färger och saker och känner er lugna pga av hjärnan och kemiska balanser.

• Anonym (v)
    lillangel skrev 2010-11-13 22:44:45 följande:
    De där med ljuset i tunnel kan lika väl vara en kort dröm innan man kommer tillbaka igen. men ändå märkligt om alla hade samma dröm.

En som har dött som jag känner stor sorg för,han dog som bebis 07, jag födde min son -08  5månader efter han dog,ibland får jag en konstig tanke att han lever i min sons kropp /han själ... de är  bara ett önsketänkande från mig men ändå, känslan har alltid varit stak och funnits där, jag har aldrig träffat pojken som dog personligen..
    Man kan få för sig mycket...vissa saker sundare än andra.
  • Anonym (v)

SÅ, varför har vissa dessa upplevelser men andra inte?

• Anonym (v)

Men om man möter de anhöriga som redan dött i tunneln, ser de verkligen ut som i detta livet? Menar, kroppen förmultnar ju.

• Anonym (v)

Jag tror fortfarande det man kanske upplever med tunneln osv är hjärnan som spelar ett spratt. Kan vara minnen och annat man upplever när man träffar släktingar.

Svar på tråden Någon som varit död men återupplivats?