• Wavva

hur stor risk att få missfall efter v. 15?

Jag var på VUL v. 12 och då levde fostret och allt var bra, men jag är så himla orolig för att få det. Jag måste höra några lugnande ord.

• Svar på tråden hur stor risk att få missfall efter v. 15?
  • THK

Jag var på tidigt UL idag, är bara i v.7( går in i 8 i morgon ) min läkare sade att om embryot/fostret växer som det skall beroende på vilken vecka man är i så är det 90 % säkert efter v. 9.

• zazla

Väldigt liten risk, nästan obefintlig. Njut av att vara gravid Snart kommer sparkarna

• Lm71

Största missfallsrisken föreligger mellan v8-12, därefter minskar den. Vad gäller oron så är det helt naturligt att du är orolig, det kommer nog ingen som är gravid ifrån, & tyvärr är det väl oftast så att den avtar inte ju längre graviditeten fortskrider, utan den ändrar bara form . Försök i alla fall att glädjas åt den lill*, det mår både du & barnet bättre av... Lycka till

• Pigge2

Missfallsrisken sjunker med 90 % efter 12 fullgångna veckor. Så nu har du passerat den mest riskfyllda tiden.

• Southern Belle

Om man ser ett hjarta ticka i v 9-11 och inte har haft nagra blodningar under graviditeten ar risken for missfall just da ca 1-2%. (Vid blodningar ca 4% risk). Efter v 12 minskar risken ytterligare sa det ar en minimalisk risk att nagot skulle handa din bebis nu!

Lycka till!

• Adella

Risken är så liten efter den första trimestern, alltså v. 12. Så oroa dig inte, ta hand om dig och njut av graviditeten.

• Tussi

Nedan är klippt från curaklinikens hemsida (www.curakliniken.se-Gå in under IVF och resultat)

"Av de graviditeter där man vid ultraljudsundersökning i graviditetsvecka 7 ser foster med hjärtaktivitet, går 96-97 % vidare till förlossningen."

Svar på tråden hur stor risk att få missfall efter v. 15?