• levandecharader

Tips på bra familjefilmer

Jag skulle vilja ha tips på bra familjefilmer. Jag har 2 barn i 8 års åldern så inte för läskigt, men ändå inte för "barnprogramsaktigt". Det ska passa så väl vuxna som barn (vilket iofs familjefilm antyder;.)) det gör inget om det är på engelska men helst svenska.

Vi såg Patrik 1,5 och solsidan förra vecka och det föll så väl barn som vuxna i smaken. Vi har även sett filmer som tex dirty dancing, den oändliga historien och karate kid tillsammans, så det är en stor bredd på vad vi gillar och vad ni kan tipsa om

Det gör inget om det är gamla nostalgifilmer som de 3 sista jag nämnde, det är bara roligt att se något med barnen som man själv såg när man var yngre.

• Svar på tråden Tips på bra familjefilmer
  • sokie

labyrinth med David Bowie....

• Villimey

Star wars har mina syskonbarn sett tillsammmans med sina föräldrar.Narnia-filmerna och Guldkompassen.

• levandecharader

Tack för tipsen

Labyrinth: vet jag inte vad det är men ska absolut kolla upp vad det är för film.
    Star wars: barnen skulle säkert vilja se den/dom men ingenting för mig.
    Narnia: varför har jag inte tänkt på det tidigare?!
    Guldkompassen: känner igen namnet men kan inte placera, ska kolla upp den med.

Fler tips?

• Villimey

Guldkompassen är från 2007 eller2008 med nicole Kidman och Daniel Craig. Fantasy för barn i bokslukaråldern, författaren(filmen bygger på en bokserie) har vunnit Astrid Lindgren-priset.

• hjohanna

Rosa - the movie älskar mina barn, dock 6 och 7 ¨år gamla.. Jag gillar den me

Samma med den bästa sommaren.Sååå mysig! =)

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • levandecharader
    Villimey skrev 2010-11-12 14:12:58 följande:
    Guldkompassen är från 2007 eller2008 med nicole Kidman och Daniel Craig. Fantasy för barn i bokslukaråldern, författaren(filmen bygger på en bokserie) har vunnit Astrid Lindgren-priset.
    Aha, tack!
    hjohanna skrev 2010-11-12 14:15:27 följande:
    Rosa - the movie älskar mina barn, dock 6 och 7 ¨år gamla.. Jag gillar den me

Samma med den bästa sommaren.Sååå mysig! =)
    Tack för tipsen, ska kolla upp vad det är för filmer

Vi brukar mysa med en familjefilm på lördagarna så fortsätt gärna att tipsa.
  • Flerbarnstokan

Harry Potter, de första filmerna, sedan blir de lite läskiga. Vi har en 7 och en 12-åring så vi har svårt med att det inte skall vara för läskigt eller för snällt.
    Labyrint älskade jag som barn men var nog mer 11-12, dödligt kär i Bowie.

Vi har även sett Göta Kanal och planerar att se Sällskapsresan. Mr Bean är också ett tips även om vi vuxna tycker han är lite tokig.

• levandecharader
    Flerbarnstokan skrev 2010-11-12 14:26:24 följande:
    Harry Potter, de första filmerna, sedan blir de lite läskiga. Vi har en 7 och en 12-åring så vi har svårt med att det inte skall vara för läskigt eller för snällt.
    Labyrint älskade jag som barn men var nog mer 11-12, dödligt kär i Bowie.

Vi har även sett Göta Kanal och planerar att se Sällskapsresan. Mr Bean är också ett tips även om vi vuxna tycker han är lite tokig.
    Tack för många bra tips

Göta kanal och sällskapsresan kan dom nog gilla. En av Harry P filmerna har vi sett, väntar nog med resten. Mr Bean har dom också sett + att han är inte direkt nån favorit hos mig.
  • levandecharader

Puffaar lite, det känns som filmväder idag.

Nu har vi plöjt igenom flera av filmerna ovan och bestämt oss för att vänta med några alt inte se dem alls.Vi har naturligtvis hunnit med lite fler än så men vill nu ha fortsatta tips på bra filmer.

• Rosana

Inte en film men en "gammal" SVT-serie:" Ebba och Didrik". Både jag och barnen älskar den och har sett den om och om igen tusen gånger!

Svar på tråden Tips på bra familjefilmer