• stockrosen

Hårförlängning Göteborg

Hej!
    Har ni tips på salong som är bra på hårförlängningar i Göteborgstrakten?

och visst är keratinvax det mest skonsamma eller är jag ute och cyklar?

Tack.

• Svar på tråden Hårförlängning Göteborg
  • stockrosen
    Rocktroll skrev 2010-11-15 12:37:59 följande:
    Jag har kikat lite på en tjejs sida inför hårförlängning till våren. Resultaten är ju KANON! www.pimpmyhair.se/  det ligger i bohus.
    Oj, det ser verkligen proffsigt ut. Har du hört om hon är lika bra som utger sig för att vara?
    Låter verkligen lockande.
  • Rocktroll
    stockrosen skrev 2010-11-16 15:07:36 följande:
    Oj, det ser verkligen proffsigt ut. Har du hört om hon är lika bra som utger sig för att vara?
    Låter verkligen lockande.
    Har inte hört så jätte mycket utan utgått från bilder och kollat lite på facebook för hon finns där med Glad
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • stockrosen
    Rocktroll skrev 2010-11-16 15:48:43 följande:
    Har inte hört så jätte mycket utan utgått från bilder och kollat lite på facebook för hon finns där med Glad
    Verkligen bra tips. Tusen tack!
  • Fraajdaa

Jag gör hårförlängningar privat i hemmet, men jag syr in håret, och det anser jag vara mest skonsamt. Finns utanför göteborg om du vill prova det. jag tar bara 350 kr för det och man får köpa håret själv. =)

Kram

• girlie360
    Fraajdaa skrev 2011-01-13 13:48:29 följande:
    Jag gör hårförlängningar privat i hemmet, men jag syr in håret, och det anser jag vara mest skonsamt. Finns utanför göteborg om du vill prova det. jag tar bara 350 kr för det och man får köpa håret själv. =)

Kram
    Hör av dig!!

Jag bor i gbg och vill ha längre hår nu lagom till våren :)

MVH
    Sara
    [email protected]
  • Kimona

Salong Safari är vad alla jag känner som har hårförlängningar har varit och de har varit jättenöjda :)

• Kimona

Och sen finns det ett ställe i centralstationen

• stockrosen

Jag hoppade över det eftersom jag träffade en tjej som hade gjort en sådan hårförlänging och det såg inte klokt ut när det började växa ut.... Hon sa också det att det är fint när det är nygjort men inte sen, speciellt när man har tunt hår. Jag såg hur det såg ut när vi var ute och det blåste lite...nej...jag tappade suget.

Hon hade gjort det med sån där vax eller vad det nu heter.

Vet inte hur det ser ut när man flätar in håret eller syr in det, kanske ser det bättre ut?

• Fraajdaa

det ser klart mycket bättre ut då du sätter in remsor av hår så det blir mera "tjockt"

• stockrosen
    Fraajdaa skrev 2011-07-14 09:16:25 följande:
    det ser klart mycket bättre ut då du sätter in remsor av hår så det blir mera "tjockt"
    Hur då menar du . Är det inte remsor man sätter in?
    Förlåt, kanske dum fråga men jag förstår inte. Det var "tussar" som var ditsatta med vax.....

Egentligen är jag sugen för jag har alltid velat ha långt fint hår men inte om det skall se ut på det viset...
  • Fraajdaa

man gör småsmå inbakade flätor som man sen syr ihop med en tråd.. sen tar man en rem av hår som man mter så det blir jäms med flätan.. och så syr du ungefär 4-5 remmar av sånt hår så har du det =)

• stockrosen
    Fraajdaa skrev 2011-07-25 17:58:13 följande:
    man gör småsmå inbakade flätor som man sen syr ihop med en tråd.. sen tar man en rem av hår som man mter så det blir jäms med flätan.. och så syr du ungefär 4-5 remmar av sånt hår så har du det =)
    Det låter faktiskt jättebra och måste ju synas mindre än "vax" eller vad det nu är.....
  • Fraajdaa

ja visst , vax är fint i början det håller jag med om. Har själv vart sugen på att göra det. men när jag sett ljushåriga ha det ett par månader så ändrar jag mig :)

Svar på tråden Hårförlängning Göteborg