Inlägg från: Sockersött |Visa alla inlägg
  • Sockersött

inte råd med operation? vad gör jag

Har en papillon valp på 5månader. Fick åka in med henne till djursjukhuset pga att hon har hoppat på tre ben i ett par dagar. Veterinären sa att det troligtsvis kan vara patellan. men ska tillbaka och ta mera röntgenbilder så får vi se vad det kan vara. men om det är patellan så blir det operation och den får vi betala själv 10 000 minst. har inte dem pengarna då jag är arbetslös. har pratat med försäkringsbolaget och vi skulle ha fått hjälp om hunden har stamtavla eller om vi har tilläggsförsäkringen leder.
    Men borde inte ett försäkringsbolag informera om alla tillägg när man tecknar en försäkring?
    Vi köpte hunden från en kennel men dem registrerade henne inte pga att hon hade anmärkningar, men är det inte lag på att alla kennlar i SKK ska registrera sina valpar?

Sen undrar jag ifall det finns fonder man kan söka till för att få hjälp

Skulle uppskatta tips och hjälp. Är så orolig och rädd för lilla vovven. En valp ska kunna leka och busa utan att ha ontRynkar på näsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-03 15:01
    har inte kunnat skriva innan då vi har gjort allt för att kunna lösa situation. vi tog kontakt med uppfödaren och hon hjälpte oss med att fixa stamtavla så att försäkringen skulle gå in och hjälpa. nu ska vår valp få sin operation och vi slipper betala. Så skönt att vi fick sån hjälp från uppfödaren.

• Svar på tråden inte råd med operation? vad gör jag
  • Sockersött

i hundens vet.besiktning så hade hon tendens till patella men både veterinären och uppfödaren sa att det inte skulle bli några problem, det skulle inte märkas. Så vi litade på dem. Det fanns inga hundar i kennlen som hade patella dem hade forskat längre bak men inte httat nåt.

vi har pratat med familj och vi kan kanske få låna pengar

• Sockersött

vi har både skriftligt köpeavtal och vet.besiktning. Avtalet är från skk. Har Agria som försäkringsbolag och jag rinde och pratade med dem, å dem sa om hon hade haft stamtavla eller tilläget leder så hade dem hjälpt till. Det ledtilläget skulle man ha tecknat när man tecknade försäkringen men det sa dem inget om då.

Ska tillbaka till djursjukhuset om två veckor för mer röntgenbilder så för hoppningsvis är det inte patellan utan nåt annat. och om det nu skulle vara patellan så har vi pratat med våra familjer och dem skulle hjälpa oss med pengarna.
    Känns lite bättre nu när man vet lite mer och att det kommer att lösa sig.

Tack för era svar

• Sockersött

vi fick henne för halvapriset eftersom hon inte var registerad. Båda föräldrara var fria från patella.

Jag har skickat ett mejl till Skk om hur det ligger till. Och tänkte även ringa dem nu i veckan. Man känner sg helt grundlurad. Vår första hund å det är inte lätt att veta allt. Litade på vad uppfödaren sa.

Jag får bara hoppas att det löser sig

• Sockersött

har inte kunnat skriva innan då vi har gjort allt för att kunna lösa situation. vi tog kontakt med uppfödaren och hon hjälpte oss med att fixa stamtavla så att försäkringen skulle gå in och hjälpa. nu ska vår valp få sin operation och vi slipper betala. Så skönt att vi fick sån hjälp från uppfödaren.

Svar på tråden inte råd med operation? vad gör jag