Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Hur gör man egna våtservetter?

Inte svar på din fråga, men vi har en skål med vatten på skötbordet, men inte byter vi vatten varje gång det byts blöjor.. 

• älskarlivet81
    Takhiza skrev 2010-11-12 17:57:13 följande:
    Fast om de tar säg 4h mellan blöjbytena känns de fräschast med nytt vatten tycker jag. Jag skulle ju tex inte tvätta mina händer i vatten som stått i 4h, jag tar gärna nytt och då vill jag gärna göra det till sonens rumpa också
    ok, ja alla är vi olika, jag tycker inte vattnet blir äckligt på den tiden. Jag kan lätt dricka ett glas vatten som stått framme en hel dag :)
  • älskarlivet81
    linjes skrev 2010-11-12 18:01:34 följande:
    Det vattnet har du väl knappast torkat rumpan med?
    Nej det har jag inte, men vad är skillnaden? Jag tar ju inte ner en smutsig tvättlapp i vattnet så det är ju inget smutsigt vatten. 
  • älskarlivet81
    My first angel skrev 2010-11-25 17:48:49 följande:
    varför inte bara använda köpta våtservetter? Lät bökigt det där!
    Köpta våtservetter innehåller en massa skit, inget jag vill använda mer än nödvändigt.. Däremot tycker jag också det låter bökigt att göra egna våtservetter och ha på skötbordet. Mycket smidigare med en skål vatten och torra tvättservetter.
  • älskarlivet81
    My first angel skrev 2010-11-25 18:01:13 följande:
    Ja, men ingen unge har väl mått väldigt dåligt av köpta servetter. Då är väl köpta blöjor inte heller helt "nyttiga". Men jag skulle aldrig orka med tygblöjjor! Jag har ingen plats vid skötbordet och ställa en skål. Tänkte på de där förslutningsbara påsarna från IKEA...de borde väl funka kanon till att lägga färdigblötta egna servetter i. Kanske borde testa och skona min bebis från "en massa skit". =)
    Fast kan man minimera skit barnen får i sig tycker jag man kan göra det.. Vi köper t.ex. bara bpa-fria nappar och nappflaskor. Tygblöjor skulle jag aldrig få för mig att använda..
  • älskarlivet81
    PetraMunchen skrev 2010-11-26 14:10:20 följande:
    Själv kör jag bara med våservetter i undantagsfall, dvs när man är ute och det inte finns vatten. Hemma har jag börjat med tygblöjor eftersom jag byter så pass ofta att det blir dyrt med vanliga. Tygblöjor är inte alls särskilt krångligt finns bra och enkla sorter idag. Men vår lilla bajsar i prinip aldrig i blöjan heller. Vi har en grovvask vid skötbordet istället så i blöjorna blir det ju mest kiss. Jag skulle också rekommendera en termos eller bara vattenkanna. Tvättlappar får ganska snart rumstemeratur oavsett om man använder kallt eller varmt vatten så varför krångla med termos?
    Jag tycker mest det är äckligt med tygblöjor, vill inte hålla på att tvätta bort bajs dagligen.. 
Svar på tråden Hur gör man egna våtservetter?