Inlägg från: PetraMunchen |Visa alla inlägg
  • PetraMunchen

Hur gör man egna våtservetter?

älskarlivet81 skrev 2010-11-25 18:02:19 följande:
    Fast kan man minimera skit barnen får i sig tycker jag man kan göra det.. Vi köper t.ex. bara bpa-fria nappar och nappflaskor. Tygblöjor skulle jag aldrig få för mig att använda..
    Själv kör jag bara med våservetter i undantagsfall, dvs när man är ute och det inte finns vatten. Hemma har jag börjat med tygblöjor eftersom jag byter så pass ofta att det blir dyrt med vanliga. Tygblöjor är inte alls särskilt krångligt finns bra och enkla sorter idag. Men vår lilla bajsar i prinip aldrig i blöjan heller. Vi har en grovvask vid skötbordet istället så i blöjorna blir det ju mest kiss. Jag skulle också rekommendera en termos eller bara vattenkanna. Tvättlappar får ganska snart rumstemeratur oavsett om man använder kallt eller varmt vatten så varför krångla med termos?
  • PetraMunchen
    älskarlivet81 skrev 2010-11-26 16:41:41 följande:
    Jag tycker mest det är äckligt med tygblöjor, vill inte hålla på att tvätta bort bajs dagligen.. 
    Jag ser det precis så också, jag gillar inte att torka bajs i baken och tycker inte mitt barn ska behöva bajsa i blöjan  Har inte torkat bajs på minst 5 dar nu. Hon bajsar i grovvasken istället.
Svar på tråden Hur gör man egna våtservetter?