• Matillin

Är ert ringfinger kortare än pekfingret?

Tittade på dr Phil precis. Där sa man att dom barn som blivit utsatta för mycket testoseron i livmodern har längre ringfinger jämfört med pekfinger. Borde ju då vara så att dom flesta kvinnor har kortare ringfinger? Själv har jag kortare ringfinger. Tips är att jämföra längden på insidan av handen. Det var lättare att se där när man har långa naglar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ert ringfinger kortare än pekfingret?
  • 7 små apor

Men vad är det för knäpp pseudoforskning dom nu hittat på där borta???
    Om inte jag fått allt om bakfoten kommer testosteronet från modern och har således mindre med barnets kön att göra?

• Yogi

Mina är lika långa på båda händerna. Förmodar att jag har lika mycket testosteron som östrogen i kroppen då eller??? Obestämd

• Lussekatten87

Ja,mina ringfingrar är längre än pekfingrarna.

• Caranlachiel
    7 små apor skrev 2010-11-12 19:07:58 följande:
    Men vad är det för knäpp pseudoforskning dom nu hittat på där borta???
    Om inte jag fått allt om bakfoten kommer testosteronet från modern och har således mindre med barnets kön att göra?
    Tesen är att testosteronet från mamman påverkar barnets utveckling i magen. Höga halter av testosteron har alltså inte med barnet kön att göra, utan har att göra med hur mycket testosteron man sedan utvecklar själv. Och ett högt testosteronvärde innebär bl.a. högre risk för hjärt-/kärlsjukdomar, aggressivitet, otrohet, ADHD m.m.
    Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Skarpa

Jag röstade på ja, för ringfingret är kortare än pekfingret på högerhanden. På vänsterhanden tycker jag att de ser lika långa ut, dock. Är kvinna.

• Colisa

Mina är lika långa.

Såg faktiskt en likadan, i princip, tråd på flashback, de flesta som svarat i den var killar och hade längre ringfinger.

• Matillin

Caranlachiel - Ja det var man tog fram i programmet. Hela programmet handlade egentligen om att dom forskat på ifall det är så att vissa män har högre genetisk benägenhet att vara otrogna. Detta skulle bl.a. bero på högre halter testoseron.

• flipperkulan

Mina pek- och ringfingrar är precis lika långa :D

(¯`°?.¸ ღ♥ MAJA ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Är ert ringfinger kortare än pekfingret?