• Anonym (nyfiken)

annorlunda orgasmer?

Jo jag är alltså lite nyfiken på vilka sätt som kvinnor och män kan få orgasm på.
    Jag är kvinna och har alltid haft lätt för att få orgasm. Förut nästan enbart vid klitorisstimulans men nästan alltid multipla (några).
    Min nuvarande sambo har verkligen lagt ner tid på att undersöka mig vilket har haft oanadede följder Glad. Jag får nu helt otroliga orgasmer på de mest otippade sätt, t.ex. genom att bli smekt/slickad på örat/brösten/nacken. Och jag får så många orgasmer att jag på riktigt nästan tappar medvetandet. Har plötsligt också fått lätt för att komma vid penetration vilket aldrig hänt förut. Det är ju precis inget som jag talar om med väninnorna  så tänkte kolla här istället Flört. Har också blivit så nyfiken på fontänorgas, är det nåt man kan "träna" upp eller? Kan också tillägga att sambon ibland får multipla orgasmer men han vet aldrig orsaken till varför det ibland går och ibland inte.

• Svar på tråden annorlunda orgasmer?
  • nu1mlock

Jag kan bara tala för mig själv, men jag kommer i princip enbart av penetrering (eller om jag runkar). Jag har svårt att komma av att bli avrunkad eller avsugen. Det beror förstås på personen jag är med, min nuvarande sexpartner skulle inte ha några problem att få mig att komma av både avrunkning eller -sugning.

Normalt sett så tar det alldeles för lång tid för mig att komma vid avrunkning eller -sugning, så jag tröttnar och sätter på tjejen istället. 

• 1814
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-11-12 21:34:25 följande:
    Jag får nu helt otroliga orgasmer på de mest otippade sätt, t.ex. genom att bli smekt/slickad på örat/brösten/nacken. Och jag får så många orgasmer att jag på riktigt nästan tappar medvetandet. Har plötsligt också fått lätt för att komma vid penetration vilket aldrig hänt förut.
    Hur hittade ni rätt på oväntade ställen? Kändes det direkt eller....? Jag bara undrar, vi har "letat" efter alternativa zoner också men kommer liksom ingen vart, jag blir bara sömnig istället, heh.
  • NicKnejm

Mycket intressant tråd och frågeställning. Män kan ha olika starka orgasmer beroende på hur de stimuleras. Men inte lika mångfacetterade som kvinnors orgasmer. Sedan jag träffade min nuvarande tjej har jag förstått hur komplicerat kvinnans sexsensorer är.

Jag är funtad så att jag antingen behöver en trång mus för att komma på ett enkelt sätt. Eller att själva akten, mentala stimulansen, graden av upphetsning och passionen gör att jag får orgasm

Om nu mannen som skall föreställa drivande i fortplantningen kan anpassa sig, är det än mer imponerande att kvinnor kan få orgasm då deras kön egentligen går ut på att ta emot och passivt föra gener vidare.
    Min flickvän har aldrig kunnat få orgasm genom traditionsenlig penetrering. Modern kommunikation
    bidrar till att vi samarbetar så att vi bägge njuter lika mycket. Det framsteg gentemot förr i tiden då ingen uppmärksamhet tillägnades kvinnans njutning kommer ofta lite i glömska. Inte för att jag på något vis försvarar något som kan hindra jämlikhet.

• Anonym

Inget slår att stimulera klitoris vid analsex! Får alltid multipel orgasm då!! Helt underbart...

• NicKnejm
    Anonym skrev 2010-11-12 23:21:50 följande:
    Inget slår att stimulera klitoris vid analsex! Får alltid multipel orgasm då!! Helt underbart...
    Kan du få orgasm medan din partner bökar på? Min tjej kan inte så att säga koncentrera sig ifall jag juckar för mycket. Oftast behöver jag ligga still i henne medan hon eller jag smeker klitoris.

Självfallet är allting mit fel efterom jag är man., Det bästa enligt FL borde vara att skjuta oss män i nacken.
  • nu1mlock
    NicKnejm skrev 2010-11-13 01:26:47 följande:
    Självfallet är allting mit fel efterom jag är man., Det bästa enligt FL borde vara att skjuta oss män i nacken.
    Var inte så jävla känslig.
  • Anonym (L)

jag får alltid orgasm när jag och min kille har sex spelar ingen roll hur vi gör.för att orgasmen ska bli större så behövs det att det ska vara hårt och länge. men stimulans av klitoris är ju ett måste. jag brukar ha ganska svårt för att komma men när min kille "masserar" anus samtidigt som sex går det på 2 sek. och orgasmen är jätte stark. jag kan inte komma om jag blir slickad på örat, brösten eller könet.

• Anonym (nyfiken)
    1814 skrev 2010-11-12 22:33:57 följande:
    Hur hittade ni rätt på oväntade ställen? Kändes det direkt eller....? Jag bara undrar, vi har "letat" efter alternativa zoner också men kommer liksom ingen vart, jag blir bara sömnig istället, heh.
    Första gången smekte han mig länge och väl på brösten, det var jätteskönt men vi "försökte" inte få orgasm utan blev nog ganska förvånade båda två sen Glad. Efter det så har vi ju blivit lite ivriga så nu kan jag komma hur lätt som helst. Jag kan fortfarande inte göra det själv utan behöver hans underbara händer/tunga. Och han älskar det.
Svar på tråden annorlunda orgasmer?