Måste man vara överens om att skaffa husdjur?
Är så ledsen/irriterad just nu!
Jag är uppväxt på landet med föräldrar som bedrivit kennel, har alltid haft massor utav djur runt om kring mig och tanken på att inte ha något gör ont i hjärtat på mig. Min sambo är stadsbo och har aldrig haft några husdjur, mer än ett par akvariefiskar. Han vet min stora pasion för djur. Vi har skjutit upp djurköpet (hund eller katt) i fem år nu. Först var anledningen att vi inte hade tid pga arbeten, sedan boendet (liten lägenhet), därefter fck vi barn osv. Sen kom vi överens om att vi skulle skaffa ett husdjur när vi flyttar till hus och har trädgård. Nu har vi bott i hus i ett halvår och jag tänker inte på annat än att få utöka familjen med en kramgo krabat. Men han förstår inte alls glädjen med att ha ett djur. Han ser bara jobb, dom fäller, luktar, klöser sönder hemmet, kostar pengar, behöver rastas osv.
Medans jag ser tryggheten, mysiga stunder i soffan när man har sitt djur i famnen och klappar, ute i friska luften och promenerar osv.
Som jag säger till min sambo, Jag vill ha ett djur, Jag kommer ta hand om det. Men han säger tvär nej, och hävdar att man MÅSTE vara överens när man skaffar hund/katt. Oavsätt vad vi väljer så blir ju någon av oss besviken/missnöjd.
Vad hade ni gjort? var ni överens vid era djurköp?