Slem och blod i avföringen
Har haft problem med magen sedan jag blev gravid för 5 år sedan. Tänkte att det ju är normalt vid en graviditet att man blir förstoppad, men efter förlossningen kvarstod problemen. Sköter inte magen på flera dagar ibland, och blir tvungen att ta hjälp av Laxoberal. Ofta blöder det när jag går på toaletten, men samtidigt gör det ont, och blodet är klarrött och droppar liksom efteråt. Tanken på cancer har självklart dykt upp, men samtidigt har jag alltid trott att blodet kommer från sprickor och/eller hemorrojder.
Nu låg jag nyligen inne på sjukhus ett par dagar efter en bukoperation, då blev magen som en stor ballong efteråt, och jag kunde inte sköta magen på en vecka. När jag kom hem tog jag Laxoberaldroppar och fick igång magen igen. Men igår fick jag en smärre chock när jag kikade ner i toaletten.. Jag var jättehård i magen, och lyckades få ut litegrann, men det som kom ut var täckt av vitt tjockt slem!!!!! Jag kikade lite närmare på slemmet (ursäkta om detta är lite äckligt) och såg att det var slem blandat med rosa blod. Det var rejält mycket slem, som en hinna runt avföringen.
Jag ringde genast vårdcentralen och fick komma direkt. Nu ska jag ta en massa avföringsprover över helgen och lämna in dom på måndag. Jag bestämde mig för att inte blir galen av oro. Men alla vet ju att slem och blod i avföringen är symptom på tarmcancer. =/ Eller? Är det någon annan som haft liknande? Hur pass orolig ska jag vara?