Inlägg från: vittra |Visa alla inlägg
  • vittra

Sätta ledset barn i bilen?

Låter mer som ett tomt hot, vilket såklart är dumt att använda också men jag hoppas verkligen inte att hon faktiskt hade tänkt göra det. Jag har dock lämnat min stora tjej själv i bilen vaken ett par gånger, sen hon blev kanske 2½ år. Men då har hon velat detta och sagt upprepade gånger att hon inte vill följa med in, tex till bibblan för att lämna böcker vilket bara tar några minuter.

• vittra

Blir ju som en fruktansvärd time-out metod om man gör på det sättet...

• vittra
    7 små apor skrev 2010-11-13 18:29:11 följande:
    Enbart din tolkning och den är dessutom fel.

Det är ett faktum att det är precis på det sättet, de vittnar de allra, allra flesta föräldrar om. Något även du kommer att få uppleva den dagen du får barn.
    Va?? Först och främst, hur kan du komma och påstå att TS har fel i sin tolkning, du vet ju ännu mindre vad som egentligen hände! För det andra undrar jag vad du menar att man kommer få uppleva, att man måste hota barn? Eller att man måste lämna dem själva gråtandes? Håller inte med i något av dem, vår stora har också fått utbrott i affären, skulle aldrig hota med att lämna henne själv, eller göra det. Är barnet så lugnt som TS beskriver (att det går att resonera) så har man ju inte alls något problem i mina öron. Har man däremot ett barn mitt i ett utbrott (= inte går att få kontakt med öht) så är det väl bättre att gå ut med barnet och vänta ut utbrottet tillsammans med barnet än att bete sig som en 3-åring själv!
  • vittra

Eftersom hon var så lugn och barnet inte alls särskilt bråkigt skulle jag tippa mer på det som någon ovan skrev, att det kanske satt någon annan i bilen redan? Det skulle förklara hennes lugna agerande och inte att hon var hotfull eller så när hon sa det.

Svar på tråden Sätta ledset barn i bilen?