Ellie23:
Mastersutbildning, det övergick min enorma kunskapsbank
Det är både och, det är ibland skönt att få lite ensamtid, men för mig går det oftast 2-3 timmar sen känner jag att jag kan sluta ha egentid och längtar mest efter barnen. Iof är detta när jag är hemma, och känner att jag måste ta mig i kragen och komma ut mer. Kommer uggla ner mig här hemma annars. Håller inte att städa varje dag utan barn
Vi har i sig ett knepigt schema, vi har barnen 2 dar var ungefär, fungerar bra, och barnen verkar trivas med det, känns det som. Nackdelen är väl att det blir väldigt hoppigt. Man får kanske mer struktur på ens "egna" liv med varannan vecka, jag kommer aldrig bli redo för det, men jag vet att den tiden väntar.
I veckorna hinner man inte mkt mer än mat och bompa, sen natta barnen.
Och så får man varannan helg med sina små, räcker inte långa vägar, men man har ju inte så mkt att välja på.
Försöker få bra kvalitetstid när jag väl umgås med barnen
Alla mina vänner lever också som sambos/makar, de flesta är föräldrar... så det känns idag som att de har varann och sitt liv... där man träffas ibland. Och endel bor i annan stad, så där ses vi alldeles för sällan, har mer kontakt via mail och telefon.