• Joico

För lång för Brio Primo / Babyskyddet?

Byt stol!
    Det finns ingen som helst anledning med att vänta till viktgränsen är uppnådd. Kan han sitta?

• Joico
    Housemouse skrev 2010-11-13 21:47:52 följande:
    Jo han sitter men inte helt stabilt, jag vill gärna stötta honom med ett finger och när han är trött så är han betydligt mer ostabil.

Kanten där fötterna sticker ut är ju rätt hård, jag vet ju bara själv hur obehagligt jag skulle tycka att det vore. Hela benen skulle domna bort, men det kanske inte gör det på småttingar?
    Jag hade bytt. Åk och prova ut en stol som passar både bilen och honom! Finns ingen anledning att vänta längre, tycker jag.
    Han vantrivs ju uppenbarligen. Och han kan både sitta och har vikten inne.
    Den bakåtvända bilbarnstolen har en mer upprätt vinkel än babyskyddet och är således något säkrare eftersom det är mer skonsamt för nacke och rygg vid en krock.

Så ta med bil och unge till butiken och be om hjälp + prova!!
  • Joico
    Housemouse skrev 2010-11-17 11:46:37 följande:
    Vi tog bort den lilla iläggskudden som är i botten på skyddet och nu börjar han inte längre skrika så fort man sätter honom i stolen. Igår skrek han dock hela vägen hem från stan och en kompis sa att de även plockat bort kudden runt huvudet, kanske får prova det med...? Han sitter ofta med huvudet utanför kudden så den fyller nog ingen funktion längre.
    Ja för tusan, bort med "babyinläggen"
Svar på tråden För lång för Brio Primo / Babyskyddet?