Tonsillstenar
För några månader sen läste jag om tonsillstenar på nåt ställe.. minns inte alls hur jag kom in på det. Sen såg jag nån svinäcklig video på Youtube. Så jag var ju självklart tvungen att se om jag hade några.. gick in i badrummet och lyste in i munnen men såg inget. Framför allt med tanke på att jag bara kväljde Sen efter några dagar ville jag kolla igen, lite mer noggrant. Och jag tog en tops och vek undan "väggarna" och på ena sidan var det en liten vit prick som jag lyckades pilla bort med pincett, efter mycket om och kvälj. Understrykas bör att de var långt ifrån så extremt som många videos på YT!
Sen dess har jag fortsatt pilla emellanåt, så fort det finns nåt. De har alltid funnits i små "gropar" som jag har bak i munnen, de är som en cirkel med en kant och så en grop i mitten, så pillar man lite o där är dom. Nyss pillade jag bort lite på vänstra sidan. På högra sidan trodde jag att det var tomt, men så vek jag undan väggen lite mer än vad jag gjort tidigare, och då började det pluppa fram en efter en. Som korvar typ. Uuuuh!!!
I USA verkar detta fenomen mer vanligt än här.
Nån annan som känner till dessa? Nån annan som pillar bort? Kan man förebygga?