Inlägg från: Anonym (Inte!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte!)

Tonsillstenar

Anonym skrev 2010-11-16 22:37:00 följande:

Är jag ensam? Usch då..

Isf hade du väl inte hittat filmerna på youtube

Det finns ett munsköljmedel på apoteket i en rosa flaska med vit kork som man kan gurgla med, Nyodex. Fick tipset av en tandhygienist som jag pratade med om detta.
  • Anonym (Inte!)
    Anonym skrev 2010-11-16 22:50:09 följande:
    Hehe nä såklart, men ensam på FL då filmerna var ju från USA, såklart.

Så du har (haft?) också tonsillstenar? Varför får man såna? Är det någon brist i hygienskötsel av mig?
    Nej, det har inget med hygien att göra! Hur skulle du kunna "borsta halsmandlarna?!" Jag kan ha det till och från, och ofta när man har varit lite halvkrasslig. Brukar peta loss dem med tandborstskaftet, och ja, det är äckligt men samtidigt ett tecken på att kroppen fungerar. Bättre att bacillerna fastnar i halsen och att man "spottar ut dem" än att de kommer in i kroppen och man blir sjuk tänker jag.
  • Anonym (Inte!)

Yepp... Hade en på varje halsmandel häromdagen. Lyckades få loss de ganska lätt iaf. När man ändå pratar äckligt... Det äckligaste tycker jag är när stenarna släpper utan förvarning och man är någonstans där det helt enkelt inte går att spotta. Då har man inget annat val än att svälja eländet... Urk! Kräks
    Så därför väljer iaf jag hellre att stå och pillra i badrummet i den mån det går.

• Anonym (Inte!)
    Anonym (usch) skrev 2010-12-02 10:15:25 följande:
    Jag har det jätteofta och har haft i många år. :( Har typ som kvällsrutin att gå igenom halsmandarna i jakt på sånna. Usch.Aha, aldrig hört talas om Nyodex. Motverkar det tonsillstenar eller motverkar det dålig andedräkt i allmänhet eller vad är det till för mer specifikt liksom?
    Det stär såhär på flaskan: "Antiseptiskt koncentrat till gurgelvatten. Mot lindrigare infektioner i hals och svalg som tar bort dålig andedräkt. Aktiv beståndsdel: PVP-Jod. Missfärgar ej tänder, tandfyllningar eller plastmaterial i munnen."

Om man vet vad jodopax är så påminner Nyodex mycket om det. Det är ganska neutralt i smaken, så man kan gurgla en stund utan problem. Själv gillar jag inte många munsköljmedel för att de är så fruktansvärt starka! Man hinner sällan gurgla den stund som det står på förpackningen eftersom det känns som om hela munnen fräts sönder.
Svar på tråden Tonsillstenar