Svårt att få diagnos,finns det fler?
här är en till. Har haft problem med magen som visade sig vara magsår, (jag vägrar dock coloskopi så detta har vi väl egentligen gissat oss fram till men fått jätte bra respons via medicinerin)
När jag var klar med magproblem så kom dessa
Viktnedgång, yrsel, trötthet, glömsk, humörsvängningar, andningsbesvär Jag fick dessutom svåra utslag över hela benen som gjorde helt hysteriskt ont. Dessa konstaterades vara knölros (knölros ska gå över på max 6 veckor men det tog mina 6 månader innan dom försvann som knölar, nu ser benen bara "Misshandlade ut". knölrosen konstaterades i april. jag har haft det innan men alla jag har träffat med dom har aldrig sett så mycket som jag fick eller så illa som jag fick det. därav ställer sig vissa idag frågande till om det verkligen var knölros. men när jag hade utslagen så ville ingen kolla på dom... förens nu när dom är borta...)
Detta kom i våras. Jag medicinerades med smärtstillande och magbesvären kom tillbaka. Knölrosen gav inte med sig och jag har bollats mellan olika kliniker och avdelninar. hos Thorax lungmottagning konstaterades astma samt att jag har många körtlar i lungorna. dock ej en klar sarkoidos(röntgen visar neg, MR och datortomografi visar pos. bronkoskopi visar neg)
reumatologen vet inte vad detta är.
Så här ser det ut i dag, kan jag knappt gå pga. smärta i knän, underben och fotleder. smärta i höger arm. vid värme/kallt svullnar ben och arm och jag kan knappt röra mig.
Magen strular som bara den.
Är konstant trött, humörsvängningar och ofta olust till mat men enormt sötsug. huvudvärk som kommer och går.
Äter citodon(8st) naproxen(2st) diverse vitaminer(1 vardera), kalium(1st), omeprazol(2st) samt inhalerar asmtaspray 2 puffar morgon och kväll.
känns inte som att jag gör annat än att knapra piller och må dåligt. bollas mellan alla avdelningarna och ingen kan hjälpa mig. min läkare på VC gör vad han kan en alla andra bara pekar på varandra.
man har via ULkonstaterat att jag har "svarta bitar" överallt i benen/knäna/fotlederna så jag ska göra en stor MR i veckan. vad detta är vet man inte och både jag och VC läkaren fattar inte varför man inte punkterade dom på direkten och tog prover.