Nallebjörnis skrev 2011-04-05 23:11:18 följande:
Här är min historia...
Har sedan början av året haft ont. Började med att det gjorde ont i höger skulderblad, det kändes lite som att det inte riktigt satt fast utan att det "glappad". Har sedan spritt sig till hela övre delen av ryggen på båda sidorna, upp i nacken och i huvudet och fram i brösten. Gör ont när jag andas. Har konstant huvudvärk. Strålar ut i höger arm ner i handen. Vaknar på mornarna att det känns som att vänster hand är helt svullen och kan knappt böja fingrarna men det är den inte. Har lika länge haft problem med båda mina fötter, känns som att när man går är alla ben i hela foten av eller som att man går på krossat glas, kan inte böja tårna på min vänstra fot och på min högra kan ja böja tårna med det gör mycket ont, känns åxå som att hälsenan är av. Har ont i min högra knä, känns varmt och svullet.
Har konstant ont så får ta värktabletter för att sova, men sover ändå inte bra så är konstant trött.
Har varit hos en naprapat som trodde det var diskbråck. Skickades till min läkare som trodde det var nåt med nån muskel, skickades därifrån till en sjukgymnast som gav mig 3 behandligar sen ville ändå göra en MR pga mina smärtor i fötterna,. Fick en remiss till en MR samtidigt ville läkaren ge mig en kortisonspruta i axeln och ja sa nej! MR visade inget.. i måndags var jag och tog typ ta alla prover som finns..nu är det bara denna veäntan... fredag nästa vecka får ja svar... han vet inte vad det är som är fel på mig..
Mycket utav de du skriver känner jag igen, jag har oxå så men jag har varit med om 3 trafikolyckor o vet att jag har skador på kotorna i ryggen o 2 discar i nacken! De glappet du känner är troligtvis muskelknutor ev muskelfästen som gör ont. Jag har fått kommit till smärtklinik då jag har som dom säger smärtspridning...Det bästa du kan göra är o köra sjukgymnastik o stärka dom musklerna du har ont i.
Jag går oxå till en naprapat vid behov o de hjälper ju bara ett tag!
Jag googlade på triggerpunkterna då en sjukgymnast tröck på en sådan på bäckenet o det gjorde ont ända ut i benet lite intressant det där tycker jag!!
Men det viktigaste vi måste stå på oss det är trots allt vi själva som känner att det är något som är fel ju!!!