• Gurkan

Jag är gravid men tänker inte sluta röka därför att:

1, Mängden skadliga ämnen som fostret får i sig är så små att det gör varken till eller från.

2, Jag röker ju inte 2 paket om dagen precis det är ju max tio stycken.

3, Det kan vara skadligt att röka när man är gravid men det finns inga studier som stödjer det.

4, Det är bara massmedia som piskat upp stämningen och det är inte alls så farligt som de vill få det till.

5, Om nu plötsligt PSD ökar med 50% när man röker så borde åtminstone ett av mitt barn varit döda.

6, Jag rökte när N låg i magen och h*n är jättefrisk men jag rökte inte när jag var gravid med D och h*n har astma/luftrörsproblem.

7, Socker är minsann lika skadligt som cigaretter och alkohol men det är ingen som jagar de kvinnor som missbrukar socker under graviditeten.

De argumenten har jag stött på. Jag vet hur jag reagerade men det vore intressant att se hur ni andra reagerar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 17:49
    8, Det är bättre för bebis att jag röker lite och är lugn än slutar helt och alldeles hysterisk.

Glömde bort det argumentet och lägger till det efter en påminnelse!

• Svar på tråden Jag är gravid men tänker inte sluta röka därför att:
  • VirrigaVerna

Alla de argumenten är rätt ignoranta om du frågar mig.
    Att röka under en graviditet är inte bra och utsätter fostret och mamman för stora onödiga risker.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • dessan59

Jag hoppades att denna tråd skulle ligga i Sandlådan!? shit, vilket ego du är TS!

• Freija82
    dessan59 skrev 2010-11-14 09:44:35 följande:
    Jag hoppades att denna tråd skulle ligga i Sandlådan!? shit, vilket ego du är TS!
    Läs sista meningen.. Trådstartaren har skrivit att det är argument hon stött på..
  • Gurkan
    VirrigaVerna skrev 2010-11-14 09:36:36 följande:
    Alla de argumenten är rätt ignoranta om du frågar mig.
    Att röka under en graviditet är inte bra och utsätter fostret och mamman för stora onödiga risker.
    Ah, men läs argument 3 och 4 för skulle vara svar på din sista mening!
  • VirrigaVerna
    Gurkan skrev 2010-11-14 09:54:38 följande:
    Ah, men läs argument 3 och 4 för skulle vara svar på din sista mening!
    Nej egentligen inte för där påstår man ju att det inte finns några studier som stödjer påståendet om att det är farligt vilket det ju gör. Det finns kilometervis av diverse studier som de fakto tar upp alla problem som är förknippade med rökning under graviditet.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Selfish Geene

Jag älskar hur vissa människor tolkar statistik! (om det stämmer att 50%.... borde hälften av mina.......)

"Vi är 5 personer i vår familj, ingen är kines. Så det kan inte stämma att 20% av alla människor är kineser" 

• Annaa1988

Min styvmamma rökte med minma halvsyskon i magen, min äldsa bror föddes under vecka 40 och hade låg födelsevikt, det vill säga UNDER 2500 gram.
    Min andra bror föddes förtidigt och vägde endast 1600 gram. Han har idag också ADHD och DAMP.

Allt detta är orsakat av att hon rökte... Men om du tycker att det är värt att chansa så.

• JeanneDArc

TS, du borde nog lägga till lite övertydligt sådär i starten att det inte är du som argumenterar för detta. Folk verkar inte läsa så värst noga

• Lindis1974

Läser man hela TS så ser man ju att det inte är TS som tycker så...
    Jag har däremot aldrig hört någon säga detta och det är jag glad över. Vilka puckon det finns....

Svar på tråden Jag är gravid men tänker inte sluta röka därför att: