Inlägg från: Annaloo |Visa alla inlägg
  • Annaloo

    30+ med första barnet 1-3 år, del 13

    Wohooo ny tråd!!! Det var längesen! Tack Somna

    johlinn: *kraaaam* I morgon är febern borta, och barnet piggt och glatt! Så det så!

    Milla: Vilken otur   Tur att det bara blev en bula.

    Cissi: Vissla vidare, jag håller en stol!   

    Emmli: Klart det är! 

    *slänger sittkudden i ett hörn och galopperar ut igen*

  • Annaloo

    Läser i vanlig ordning, men har alldeles för mycket annat att göra

    Vad gäller shopping så avundas jag er som kan låta era barn gå själva i affären... K har vid några tillfällen fått gå runt med egen vagn, och jag har konstaterat att deodoranter och servetter är vad som borde stå på hans önskelista Möjligen skulle detta förändras om han inte fastnade precis vid ingången och i stället lyckades ta sig till leksaksavdelningen... Drömmer
    Efter en fruktansvärd upplevelse då jag fick släppa allt och rusa efter honom ut på parkeringen FYRA gånger medan jag stod i kassan (det fanns ingen plats att sätta honom på själva kassan) så närmar jag mig inte ens kassan utan att ha honom fastspänd i något

    Pysslig: Gulle-L! Snällt av henne att provsmaka, och förresten borde de veta bättre än att lämna mat obevakad sådär!  

  • Annaloo

    johlinn: Vad skönt att E är piggare och han tom vill vara på dagis!

    Somna: Man får vara glad för det lilla!

    Cissi: Underbara A - klart det är dags för tårta!!!

    K tar tid på sig att vakna om han blir väckt, men sådär jättemysigt är det inte Han är supergrinig tills han vaknat ordentligt. Om han däremot vaknar själv så händer det ibland att han vill mysa lite. Sen brukar han börja antingen slå eller dra mamma i håret. Pappa sätter han sig på och hoppar
    Igår gjorde jag misstaget att smita in på Babyland för att leta efter bestick t K och ta honom med mig. Han hittade Duplo avdelningen och började peka: Ha den! Och den! Kapper ha den med!
    Stränga (eller hur Drömmer) mamman svarade att det är jul snart och då kan du få presenter, så sonen bestämde sig för att ta saken i egna händer. Medan jag stod och valde ut bestick åt honom pep han iväg och valde en Duplolåda. Med den under armen förkunnade barnet "Kapper hanla den här" och knatade förbi kassan mot utgången.
    Jag hann ifatt honom innan han passerat larmet och fick onda ögat av honom när jag ställde tillbaks lådan i hyllan. Jag ville egentligen köpa den åt honom, men besinnade mig. det är jul snart! Tomte och jag har dessutom planerat en "paket"kalender

  • Annaloo

    Pucha: Vi tog bort en sida på spjälisen för några månader sen när K klättrade ur en kundvagn... Tänkte att det var bättre att förekomma Det går inte längre att lägga honom och låta honom somna själv, utan vi måste ligga bredvid honom så nu har vi beställt en stor säng i stället. så att han kan få somna i sin säng. Och jag kanske kan få flytta in i sovrummet igen

  • Annaloo

    Kate: Trist att du inte kan komma, men väl begripligt! Lycka till med disputationen!


     


    Gullet: Jättetråkigt att du inte kan komma, och ännu tråkigare att det fortfarande strular så *kraaaam* När jag tar makten blir FK de första att stå till svars för sina brott mot folket och samhället

    Sara: Jag håller med Pyttis om att ni kanske inte behöver ha så stor lekyta i pojkarnas rum. En annan variant är att de får dela på en 120-säng som står direkt på golvet så att den kan användas som lekområde om det kniper

    Hanya: Moooodigt! K klarar trappan själv, men jag vågar inte lita på det tillräckligt för att ta bort grinden än.

  • Annaloo

    Det är lite läskigt att det är så olika på olika förskolor...
    På Ks förra dagis ringde de en gång och bad mig hämta för att han "inte var sig själv". De sa inget om att ha tagit tempen, utan bara att han var för trött för att vara kvar. Och en gång fick sambo inte lämna för att han (K alltså ) hade lite kladd i ögonen. På det nya har de aldrig ringt dit oss, däremot har de bett oss hålla honom hemma dagen efter vid två tillfällen pga lös i magen. K går iofs till dagis så sent på dagarna att sambo oftast hinner upptäcka om det är något på g 

  • Annaloo

    Ela: Hoppas hon mår bättre idag, men det låter ändå som en riktig mysdag! Apropå det där med olikheter så är K ofta lite bekymrad över att mamma saknar snopp. Mamma är helt enkelt lite konstig!  Häromdagen så satt han och studerade sin snopp i badkaret och förklarade "Kapper har en liten snopp. Pappa har en jättestor snopp. Mamma har ingen snopp alls" och så såg han ledsen ut och gav mamma en tröstkram

  • Annaloo
    Marge75 skrev 2010-11-25 20:45:31 följande:
    Och jag tackar också för fantastisk AW i måndags! Jag var mätt till igår ... Ni är så himla trevliga!  
    Tack detsamma! Och vi får inte glömma att Selecta gav oss en alldeles speciell upplevelse

    Ego: Försöker hänga med och läsa men det blir inte mycket skriva just nu. Dels har jag vabbat i tre dagar med en lite förkyld och mycket understimulerad 2,5 åring, dels är jag skenis a la kämpartid just nu och orkar inte riktigt med nånting annat
  • Annaloo

    Tack söta ni!

    Och stort grattis till stora småkillarna N&N!

    Här har det varit party hela dagen
    Mina vänner, mina släktingar (alla utom farmor och kusinen i Scweitz), sambos släktngar, och några av hans vänner som jag känner väl oxo. Från 14.30 till ca 20 var det fullt med folk hemma Innan dess var jag på massage och fick även en sväng shopping

  • Annaloo

    Hej tråden!
    Kikar bara in som hastigast för ny MÅSTE jag gå och sova men jag ville kolla om johlinn har dykt upp. Har hon det?
    Själv är jag jättetrött både fysiskt och psykiskt men just idag har det varit en ganska bra dag

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13