Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Pga att den senaste personen som skapade originaltråds TS är inaktiv har jag startat upp en ny fortsättningstråd till originalet: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m55751622.html

Del 22 blev det visst, uppdatera gärna med TS länk

Hmmm, tror jag missade att uppdatera denna????

• Minnie69
    Somnat skrev 2010-11-23 08:30:03 följande:
    Fiji:
    Bra idé att titta på andra förskolor. Den där verkar inte helt ok... Hoppas ni hittar en bra lösning snart! Och grattis till sömn! En tidiga julklapp från N, kanske?

Elsis:
    Nu mår G bra igen!  När vi startade denna så sa vi att vi länkar till "Vi som hänger i 30+-trådarna"-tråden istället för att uppdatera TS. Det blir så fasligt mycket att scrolla varje gång, samtidigt som det är bra med ett ställe där allt är samlat och uppdaterat. Det är Annaloo som har den tråden, tror jag? (Ser ni så fint jag smet från ansvar, där... )

Och tack alla söta för middagssällskapet igår! Vem var det förresten som tog Selecta-kuvertet?

Jag slängde in texten i alla systertrådar jag hade i Modertråds TS:en så det var lite av en allmän metrev
  • Minnie69

Däremot så inser jag nu att jag ju kvalar att flytta in i den här tråden Lillan blev ett år och två månader igår

• Minnie69
    CaCC skrev 2010-11-23 15:58:09 följande:
    Men jag ska passa på att fråga er om lite tips gällande det här att hon hela tiden gör saker som hon inte får. Kastar saker för trappan, skrapar med saker på tv:n osv osv. Hur ska man hantera detta på bästa sätt tycker ni? Vi säger ju "nej" och tar bort henne därifrån när hon är på saker hon inte får. Men oftast så gör hon samma sak igen och igen och igen och skrattar när man säger till. Kasta saker ner för trappan är ju svårt eftersom jag sällan hinner dit i tid, hur ska man visa att det är fel?
    Tror bara att konsekvent nej är vad som gäller. Vi har en viljestark tös som noga tittar på oss och sedan gör precis vad hon vet att vi säger nej till
  • Minnie69
    CaCC skrev 2010-11-23 16:11:26 följande:
    Det roliga med Emilia är att hon har börjat skaka på huvudet ibland när hon gjort något "förbjudet".
    Ja hon vet ju uppenbarligen vad som gäller då
  • Minnie69

CaCC - ska för övrigt nämna att även jag strider med depression. Har haft det tidigare och visste att det då var ökad risk för förlossningsdepression, så jag lämnade ut mig helt till MVC/BVC osv så det skulle vara extra koll på mig. 6 månader värsta kolik och skrik gjorde inte saken bättre.... Nåja, när jag sa att jag var deprimerad så fick jag frågan om jag tog hand om henne, och jag svarade att den lilla ork jag hade lade jag såklart på just det . Då var det inte deras problem utan jag skulle ta hand om det själv. Hmmm, lättare sagt än gjort med ett barn som är vaket och skriker dygnet runt. Slutade med att då jag stod på mig fick jag sätta mig och fylla i ett test - surprise surprise, jag VAR deprimerad.. Någon hjälp blev det just inte.. Tills en släkting bokade tid och tog mig till vårdcentralen och det blev remiss osv. Vid det laget orkade jag just inenting . Nåja, men iaf JAG kan relatera, bara så du vet Solig

• Minnie69

Snygg, prydlig och med välfungerande länkar, nu är den här! 
    Originaltrådens fortsättning i snyggt fodral  : 

30+ som arbetar på första barnet, del 23 

www.familjeliv.se/Forum-1-5/m55815709.html
    Petig som jag är kunde jag inte leva med min dåliga TS Skäms
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13