Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag får tydligen inte klistra in svaret från förskoledamen här Det är som jag trodde att jag måste säga upp Hs plats, för att söka en ny pats i "allmän förskola", för att sedan när jag börjar plugga igen säga upp den och söka en plats i vanliga förskolan. Undrar om det inte är värt de ddär kronorna att ha sin plats?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fiji: Det roliga är ju att det är samma förskola, så man ska söka SIN plats, och hoppas att ingen annan står i kö för den....

Gladhannapanna skrev 2011-01-11 14:23:52 följande:
    Anna: Bra att du fattar ditt eget beslut!
    Håller med!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

"Ni har en betalplats för er dotter H och då betalar man 3 % av er gemensamma inkomst och har ett avdrag på 30% för allmän förskola.
    Om ni endast skall har allmän förskola 3-5 år gratis så måste ni säga upp Hedvigs plats och söka allmän förskoleplats. Då har ni ingen barnomsorg på lov och under sommaren. Verksamheten allmän förskola följer skolans läsår."

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Om ni undrar är 1313 och 1314 mina försök att klistra in,men när jag klistrade in det i word emellan funkade det...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara mfl: Visst är det galet! Men det är ju kommunens regler så rektorn har väl inget att säga till om där tyvärr, hon är ju vettig.

Fiji: Håller tummarna! Men självklart har de insett dina kvaliteter!

cissi: Charmigt! Här lämnar man bara in schemat... antar jag, men iofs så betalar man ju lika mycket hela tiden så det spelar ingen roll

Nu ska jag ta med mig N och h och ta in hästarna, N ska bara äta färdigt först. Han har ont i magen idag så livet är inte så roligt

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    ilja73 skrev 2011-01-11 20:05:42 följande:
    Halloj!
    Ibland känner man sig mer frustrerad än annars. Igår fick jag reda på av en granne att ett barn på den förskolan som vi helst vill ha har sagt upp sin plats. Så jag ringde till platshandläggaren på kommunen och frågade om inte vi kan ta den platsen men se det går inte. I vår kommun är kösystemet baserat på barnets ålder och därför börjar de med att placera ut platser till de äldre barnen och baserat på om de tackar ja eller nej så fortsätter de med nästa ålderskategori osv. Därför har inte de yngsta barnen som sökt from februari blivit placerade än och eftersom vi redan fått en plats så kommer den platsen på förskolan som vi vill ha gå till ett yngre barn, dvs ett som har sämre köplats än vi. Jag frågade om det inte gick att göra nåt, dvs låta ett barn som har sämre köplats få vår plats så kan vi ta den på förskolan som vi vill ha men det går inte. Det känns så jäkla orättvist, om föräldern till det här barnet som ska sluta hade sagt upp platsen tidigare så hade vi kunnat få den. Står man i byteskö så hamnar man efter dem som ska ha en garantiplats och med tanke på platsbristen som är nu så känns det helt omöjligt att nånsin få byta förskola.
    Nu blev det långt, ego och svårbegripligt men jag blir så irriterad när det blir orättvist pga stelbent byråkrati

juni:
    Vilken fin tapet! 17 hörn, ja fler än så verkar onödigt
    långt ego och svårbegripligt, ja ungefär som förskolereglerna då
    Ja, jag kna ju hålla med om att fler kan vara onödigt

Barba: Kan du inte prova med mössa under, 56 kan hon ju ha tills mellan-högstadiet nångång så du behöver ju inte byta ut den på ett tag

Anna: Får man förresten fråga om sambons tankar om ditt beslut?
    Postar innan jag läser sista sidan...
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Kan inte koppla magontet till nåt jag ätit, igår åt jag pannbiff med sås och potatis (som jag gjort själv, ina konstiga kryddor eller annat, valde bort löken också). Ska bort och äta både to, fre och lö så på söndag BLIR det diet. Jag köpte hem havremjölk och annat halvläskigt idag.
    Läs det (på FB) imorgon om du inte hann idag, de var bara underbara!

CaCC: Jag tänker lite som Pyttis, om hon bara är arg så kan hon ju ligga själv i sängen. Det är ju annorlunda om de är ledsna. Kommer inte ihåg exakt hur gammal hon är nu, men hon är väl stor nog att veta att ni finns i rummet/utanför dörren även om ni inte är precis intill henne?  Skönt att du mår bättre!

Dax att sova, nu har N tuttat färdigt!

Lyckades förresten knaka tillmin höft idag. Satt i en fåtölj med benen i kors. När jag tog ner högerbenet så knakade det till i höften. Känns fortfarande konstigt fast det var flera timmar sen Hoppas verkligen att min rygg inte kommer balla ur igen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Olimpia: Förutom minklantighet med höften idag så mår jag bra, N mår oftast bra men har ont i magen flera dagar i veckan . Stackars liten. Han är så glad och förnöjd de andra dagarna, ler och " pratar" för fullt Gullunge! H är inne i värsta trotsperioden, riktigt gräslig många gånger per dag men lika go däremellan. Tur att hon inte är gräslig hela dagen iaf!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Barba: Men hjälmen var väl från 49 - då borde den väl funka nu med, hon måste ju ändå ha mössa under!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Barba: Från förförra till förra vintern växte Hs fötter 3 (tre) centimeter! Se har de som tur är stannat upp lite

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13