Inlägg från: Annaloo |Visa alla inlägg
  • Annaloo

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Elsis: Jag tar din make + svärmor om du tar mina!

Gullet: Starkt jobbat!!! Jag förstår att det tar emot att ge sig in i överklaganscirkusen, men jag tycker det är jättebra att du gör det!

johlinn: Skönt att höra ifrån dig *kram* Jag kan egentligen inte ens föreställa mig hur tufft du måste ha det ganska ofta, men upprepar att E har haft tur som fick födas av just dig!

Ela: Spännande!!!!

Ego: Borde ha gått och lagt mig för länge sen, men jag sköt upp disken så länge att tröttheten gick över... Just nu är det ganska bra här hemma, men jag laddar inför morgondagen då vi ska fira svårmors födelsedag... Med lite tur vaknar jag med feber eller nåt så jag får stanna hemma...

• Annaloo

Jag har för mig att jag tog ledigt den 7:e för att dagis är stängt, annars kommer jag förmodligen inte ha något uppdrag då så...

NalleStockholmsplaydate 7 januariNalle
    Persefone
    Somna
    Annaloo

• Annaloo

Cissi: Åhlens har fina tomtedräkter, och jag tror att de flesta av HM, Lindex och KappAhl har med. Annars funkar ett rött underställ med Mössan åker ju ändå av efter tre sekunder så den behövs ju egentligen inte

• Annaloo

Cissi: Tre svar på tre minuter är rätt bra faktiskt

• Annaloo

Hoppar in med lite ego, för en gångs skull dock lite annorlunda... Drömmer Fick precis veta (via FB - vad annars ) att en av mina bästa vänner från högstadiet och gymnasiet blev farmor igår. FARMOR!!!!! Hon är tre månader äldre än jag och jag går här och hoppas få bli gravid igen snart  medan hon har blivit farmor
    Vi har gjort lite olika val i livet kan väl kanske sammanfatta det som...

• Annaloo

Cissi: Härligt med uppskattning!

Pysslig: Låter som ett riktigt trevligt julbord!

• Annaloo
    johlinn: *kram* Hoppas E mår bättre idag! Fy vad ni får stå ut med

Somna: Vi är på för trettonhelgen!

Lime: Skönt med OK-stämpel, även om det inte var någon överraskning!

Pyttis: Det kommer att gå jättebra, men jag förstår precis vad du menar! Vi skulle ha opererat K i juni, men bestämde vi oss för att avvakta. Vi hade dock bestämt att jag skulle vänta utanför eftersom jag har nerverna på utsidan när det gäller sånt Jag opererades själv 12 ggr i början av 70-talet och det jag minns är uppvakningsrummet som var en plats jag kände mig lugn och trygg på Hoppas Julia slipper obehag (jag tänker typ illamående efter) och att det hjälper!

Hm... det verkar svårt att få använda fonter här så det ska bli spännande att se hur det här inlägget blev...
  • Annaloo

Pyttis: Vad skönt att op har gått bra!

johlinn: Låter som en ypperlig idé att påpeka för övriga föräldrar hur viktigt det är! Hoppas prinsen mår bättre idag!

sara: Hoppas ni får vara friska resten av året nu!

Ela: Även om jag tycker johlinn uttryckte sig alldeles lysande bra, så vill jag fortfarade höra mer om Spiken. Bit inte den hand som föder dina barn, och passa dig för blodvite nu när du har så mycket av den varan

Ego: Blir inte så mycket ego just nu för jag har helt enkelt inte så mycket att klaga på Sambo har av någon märklig anledning betett sig som folk de senaste två veckorna Min kompis pratar om att de här trillingsolarna kanske är UFOn eller nåt, men han har diskat frivilligt utan så mycket som en minigliring två söndagar i rad OCH han följde med till Skansen och åt julbord med min mamma och bröderna Och han har hälsat på mig när han kommer hem från jobbet, och tillåtit mig att delta i ett samtal mellan honom och sonen  Nu när jag outat honom i tråden kanske det går över, men jag är väldigt väldigt glad över de här två veckorna iaf Två vänner som försökt ge mig tips om hur man ska hantera svårmor träffade henne för första gången på min födelsedag. Båda har bett om ursäkt för sina dumma råd och kontrat med besöksförbud i stället vilket känns både skönt och beklämmande samtidigt Drömmer.

• Annaloo

Kate: Låter som ett mycket imponerande CV!

Somna: Vi är lediga både fredag och lördag, så om vi inte har vattkoppor så kommer vi!

Ela skrev 2010-12-15 10:00:25 följande:
    Marge - Vi kanske kan vara här under trettondagshelgsträff? Jag är jättesugen på att träffas men vet inte om jag är mogen för att transportera mig med (förhoppningsvis) tre barn än då (om det nu är tänkt att barn ska vara med - en spädis kan jag ta mig vartsomhelst med ).

Du får det att låta så enkelt att vara trebarnsmor

johlinn: Vad skönt att E är bättre!!! Nu hoppas jag att ni får vara friska ett tag så att ni hinner återhämta er ordentligt! Red Dwarf är en av mina största favoriter, och serien är indirekt skyldig till mitt lite onödigt extensiva kunnande om Scifiserier och Discworldböcker Drömmer

Ego: En flicka på Ks avdelning fick vattkoppor för snart två veckor sen. Jag velar lite om jag vill att han ska bli sjuk nu, eller om jag föredrar att han blir smittad nu när andra vågen kommer... Vi har bjudit hem en 5-månaders bebis den 29 dec, för att inte tala om playdaten i trettonhelgen, och ur den aspekten tror jag att NU är att föredra. Å andra sidan är det jul snart... Apropå I-landsproblem

• Annaloo

Cissi: Wow, vilket jobb!!! Påminner mig om att jag måste ta tag i det här med julen... Börjar bli svårt att skjuta upp det till nästa vecka nu...

Juni: Ja de är verkligen härliga!!!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13