• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Pysslig skrev 2012-01-25 21:29:07 följande:
    Somnat, jag hörde inte var du på väg till Skarpnäck sa du?
  • Älgen

Skönt att höra att det är olika med blöjbarn. n har fortfarande blöja, fyllde tre innan årsskiftet. Känner att vi borde ta itu med det men han är så otroligt ointresserad. Vi frågar ofta om han vill sitta på pottan eller toaletten men "nej, absolut inte" och jag vill inte tvinga. Känns inte som nåt problem för mig egentligen att ha två blöjbarn (eftersom n byter på sig själv) men eftersom alla andra barn blir torra så fort känner man sig lite dum att han en stor kille som fortfarande har blöja. Nån annan som haft en sån segis? Har ni puschat mera eller bara väntat ut?

• Älgen

Folk påstår ju att killar är långsammare när det gäller toaträning. Vet inte om det ligger nån sanning i det eller ej men jag låtsas det och fortsätter som vi tidigare gjort. Erbjuder och väntar. 

• Älgen
    Ela skrev 2012-01-31 22:54:13 följande:
    Aha! Vi hade alltså utvecklat vårt sexliv något när E kom till!
    imponerande att utvecklas inom det området under "småbarnsåren"!
  • Älgen
    Blomsteröga skrev 2012-01-31 23:29:14 följande:
    Visst var det du Johlinn som skrev om att sova hårt? Igår vaknade jag med ett gäng nappar, en tankrämstub, en flaska handtvål, en vattenflaska och en blöja i sängen. Jag blev nästan lite skraj över allt hon hade hunnit medan jag sov och jag vaknade inte ens av att hon la grejjer i sängen...
    Ibland blir man lite rädd för vad som kan hända när man sover. 
  • Älgen

Låter som en bra bok, "somna så fort som G" av Somna. För övrigt har jag Laestadianblod i mig så jag har inga problem att sno åt mig alla barn här i tråden, enda problemet är att hinna före Somnat...

• Älgen
    johlinn skrev 2012-02-10 22:56:47 följande:
    Tror knappt E vet vad dammsugaren är... Inte framme då ofta...

.
  • Älgen

Jag har insett att jag älskar att prata och så gör även min son. En framåtvänd vagn är därför så tråkig och jag fattar inte att föräldrar vill ha det. Man varken hör eller ser sin klimp och därför kan man inte prata med varandra speciellt bra. Trist. Vi körde med Bugga cam tills i somras, vilket funkade bra. Vände den framåt nån enstaka gång men mest satt han bakåt så vi kunde prata. I somras var han alldeles för stor och vi köpte denna http://babyjogger.se/citymini4.aspx och då insåg jag hur tråkigt det är att inte få snacka...

Annars är vagnen suverän, speciellt när man har lite större barn. Vagnen tar mer vikt och är för långa barn. Rejäl sufflett och fullt liggläge. Stora hjul som ändå snurrar så den funkar bra både i stan och på landet. Enbart priset är en nackdel (förutom framåtvänd då förstås). Maken blev smått paff när vi gick in för att köpa en paraplyvagn (han trodde en Carena för 200 kr) och kom ut med denna för 3500 kr...

Hugo Lagerqrantz säger att barn ska sitta bakåtvända tills de är fyra år och efter det skall de inte åka vagn längre.  

• Älgen
    asap skrev 2012-02-17 15:28:45 följande:
    Oj, åka vagn tills de är fyra år?! Då har vi slutat mer än ett år för tidigt... Får väl ta igen det med Elsa och vagna runt henne länge länge.
    Hon kan ju åka vagn till skolan!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13