• Elsis

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fio, tänkte just att den nya bebisen borde dyka upp kring Os födelsedag. Men de kan ju gärna få ha varsin dag förstås. Själv är jag mest orolig att nästa barn ska göra som A och också komma för tidigt.

• Elsis

Fiolina, A tror att det är i datorn man tittar på alla filmer. Igår hittade hon en film när hon pakade upp varor, och skyndade in till datorn. Hon blev väldigt irriterad när jag ville hta med henne och datorn in till vardagsrummet. Så snart man närmar sig datorn tjatar hon dessutom "babba babba". Fast hon får ju inte alltid som hon villFlört

• Elsis

Grattis Ela!

Cacc, sover E i sin säng på dagen? Här har A alltid sovit i vagnen dagtid, mestadels ute. Nu är det för kallt att sova ute de flesta dagar, men då sover hon i vagnen inne. Hon ligger fastspänd och kan då inte hålla på och snurra omkring, varför hon somnar efter en liten stund. Ibland gråter hon i protest ca en halv minut, men det går strax över och hon ligger sedan tyst och stilla och väntar på att sova. I sängen funkar dte mycket sämre, där ligger hon inte alls stilla = kan inte somna. Nu är ju A iofs van att sova i vagnen,det kanske blir jobbigt om E vanligtvis inte gör det på dagarna, att börja med något nytt. A har för övrigt också varit inne i en period då hon varken velat sova på dag- eller kvällstid.

• Elsis

Juni, A gillar mollipect men inte alvedon. När hon hade hosta sprang hon till badrummet när jag sa att det var hostmedicindags. Nu är hon förkyld igen, men än så länge slipper hon medicin.

• Elsis

Hoppas att alla sjuka barn, och föräldrar blir friska snart.

• Elsis

Fluff, hej det var länge sedan. Men inte kan väl B vara 14 mån, han borde ju var pytteliten. Fast À där ju iofs 15, sen igår. Somna, ja jag är säker på att À är 15 mån, trots att G inte är äldre än. Johanna tacksam information från koleran. Kan du inte skicka svärmor på besök hos kollegan?

• Elsis

johanna, du kan få skicka med min också. Tycker det börjar bli läge för hemresa för henne nu;)

Fluff, A har ett småsyskon på gång, beräknas komma i juni/juli.

• Elsis

Somna, skönt att höra att G är stor, så behöver jag inte oroa mig för att nämna at À blir större;) Fluff, så ofint av folk att fråga. De lär ju märka ändå så småningom om det är fler barn på gång. Poker, C kanske övar sig för att kunna vaka in det nya året.

• Elsis

Somna, ja hon är bara 15 mån ju, inte alls i ndärheten av Gs ålder.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13