• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Firren:
    Kolla på Naturkampanieta hemsida. Förutom den där finns det iaf tre märken till (Fjällräven (så klart), Samsonite och ngn till som gör söta dagstursäckar för barn.

Vi är nöjda med packmöjligheterna i Kånken Mini, däremot är det svårt att göra sig av med de långa remmarna när den bärs av ett barn. Kanske har andra säckar samma problem, så kolla det!

• Somnat

De allra flesta (förutom "amerikansk skolväska och de där hemska med typ Hello Kitty/Bilar-tryck) barnryggor är ju bara så söööööta. Hur många ryggor är försvarbart att införskaffa till en liten killis som inte använder en enda? 3? 5? Snälla, säg 5. Minst!!

• Somnat
    johlinn skrev 2012-09-18 13:45:57 följande:

Minst fem! Vi har iofs bara en ännu, men behovet finns absolut av ett par tre fyra till
    Tack!

Och vilken kille! Nästan samma storlek som G, dvs abselut den bästa! Helt opartiskt, alltså!  
  • Somnat
    cilla67 skrev 2012-09-18 13:51:37 följande:
    Somnat, nu får du skärpa dig! Fem ryggsäckar?! Mina grabbar har varsin. Det har krävt sin kvinna, ska jag säga!
    Skärpa mig? Förvånad Men de är ju fiiina!  
  • Somnat
    cilla67 skrev 2012-09-18 13:58:42 följande:
    Somnat,  ja, de är ju det! Jättefina, jag försöker bara hålla mig själv från att köpa fler...
    Varför?

Jag gillar ryggsäckar, de är praktiska. Men när det gäller varianter för vuxna är de ju så... fula. Oftast. Det är liksom svårt att vara chic med en ryggsäck. Och jag vill ju vara chic... (Säger hon som sitter på jobbet i jeans och piké-tröja. Precis som hon gör 9 dagar av 10. Men kan man väl få drömma?
  • Somnat

Jemema:
    Jag la precis ut en 92:a och en 98:a i PoP-gruppen på FB... *visslar lite*

Vi slutade definitivt med one-piece efter det då det blir jobbigt att peta in spretiga ben, plus det där med potträningen (för att vi alltid satte honom på pottan efter att han vaknade).

• Somnat

Jemema:
    Du söker till den då den är låst. Jag eller tex Älgen behöver gå i god för dig, men jag tror inte vi är vänner på FB så du behöver inboxa ditt riktiga namn.

Det finns flera PoP-grupper. Den vi är med i heter Stora POP-gruppen.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13