• PetraCecilia

MIn roliga lilla unge

Dottern är 5 år. Idag har hon tränat basket. När hon och pappa kom hem sa pappa; "Nu är jag trött och sugen på lunch". Då sa min kloka dotter:

" Han kan väl inte vara trött. Han har ju bara rört på munnen. Det är ju jag som har sprungit".

Gullunge, hon hade ju rätt, pappa satt ju bara på bängen och pratade med de andra föräldrarna.

Har din unge sagt något roligt idag?

• Svar på tråden MIn roliga lilla unge
  • CecAl

Nej har inga egna barn, men några barn på förskolan är lagom roliga! Jobbar på en engelsk skola och en dag kommer en flicka upp till mig, pekar på min mage och säger: 
    - You have a baby? (Hade gått upp i vikt)
    - No, I dont have a baby! (helt överraskad)
    - Ah... You're very very fat!!

Hahah lagom charmigt Obestämd 

• Mamma89

min dotter på 3 år hade stolt berättat på samlingen på dagis att mamma aldrig har några pengar.
    så när jag hämtade henne frågade personalen hur det stog till.
    frågade då min treåring vad hon menat med att jag aldrig har pengar. hon tittar på mig som om jag vore från en annan planet o svarar:
    - ne mamma har aldrig pengar, har bara kort.  Skrattande

• versan
    Mamma89 skrev 2010-11-14 16:16:42 följande:
    min dotter på 3 år hade stolt berättat på samlingen på dagis att mamma aldrig har några pengar.
    så när jag hämtade henne frågade personalen hur det stog till.
    frågade då min treåring vad hon menat med att jag aldrig har pengar. hon tittar på mig som om jag vore från en annan planet o svarar:
    - ne mamma har aldrig pengar, har bara kort.  Skrattande
    Hahaha.... Hon har ju rätt dottern din.
    Vi handlar ju snudd bara med kort nuför tiden.
  • Mamsie

På dagis. Ungarna har lekt o härjat och det är dags att städa upp så "fröknarna" säger till barnen varvid min 4-årige son svarar:
    - Men 'suck', jag ORKAR INTE,  jag är ju bara ett BARN!

~ d/f♀nov-85, ♂apr-87, ♀nov-88, ♂jun-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • pingel

Inte idag, men strax före midsommar. Då gick jag, min man och vår nyblivne fyraåring och handlade på Coop. Utanför satt stora reklamaffischer med tjusigt dukade midsommarbord. Sonen tittar och kommenterar: "Titta, där är jordgubbar! Där är bröd! Där är blommor!" och sedan "Titta, sprit! DET tycker du om!" vänd till stackars maken som inte alls dricker mer alkohol än vilken genomsnittlig halvpräktig förälder som helst...

• Multignutten

När jag hämtade min son häromdagen på förskolan så satt där en lapp som löd ungefär såhär:

V och H leker, fröken frågar vad de leker och V svarar att de leker doktor. H säger i samma andetag att han ska gå och köpa lite feber och så knatar han iväg med väskan under armen till affären. :D

• Tullemo

Haha vilken underbar tråd! Min lilla kille som blir 3 i slutet på december var hos hans mormor och morfar och morfar busar med honom och killar honom, varpå sonen säger " mormor, hjälp! Jag är liten. Charmtroll :)

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • enmamma

Har en dotter i Kinder Garden 5år, de älsta barnen är ca11 år.

Hon sa hemma: Pappa du kan inte komma till skolan, vi är en drug free skola och du dricker öl.

I hennes värld vet fröken bäst, att fadern förklarade att, en öl till maten inte betyder att man är
    missbrukare köpte hon inte.

• Kinder88

Min son berättar högt för alla att "min mamma har ingen snopp, hon har en stor pung".

• tessan27

i torsdags var vi på  min morfars begravning och dottern har sen dess pratat mycket om döden, och i lördags när vi åkte bil frågade hon
    "Mamma, varför fick vi inte öppna skattkistan i kyrkan??"Obestämd

• YokohamaNr2

Får ta detta på Engelska då vi bor i England och min envisa son vägrar att prata svenska med mig

Vi låg i sängen en morgon och slötittade på nyheterna, det kom ett inslag med Tiger Woods och min son utbrister:

Tiger Woods- that's a funny name, he's not even an Animal or a Forest!

Tyckte det var en klockren iaktagelse av en snart 4-årig kille!

• Rulltrappa

4-åring tittar fundersamt på sina vantklädda händer och säger till slut: "Nu när jag har vantar på mig behöver jag ju inte tvätta händerna när jag kommer hem från mitt dagis!"

Det måste han ha klurat länge på.

Svar på tråden MIn roliga lilla unge