• Jennnifer

Bugaboo garanti!?

Hejsan,

Vi fick i fredags en bugaboo cameleon all black  i present.
    När vi packade upp denna märkte vi att fästet på liggdelen var helt avknäckt:(
    Vi ska ringa till butiken den är köpt ifrån imorgon men blev orolig nu när jag läste i manualen om garantin.
    Räknas vi som "andraägere" nu eftersom det inte är vi som köpt vagnen och därmed inte har nån garanti?
    Vagnen är köpt den 11nov.

Snälla berätta om era erfarenheter, blev jätterädd att vi måste köpa en ny "ram" till liggdelen. 

Vänligen 

• Svar på tråden Bugaboo garanti!?
  • Sally09

Jag antar att ni kan få kvittot av dem som köpte vagnen och med det så här tätt inpå inköpsdagen kan ju ingen neka er ett byte. ni borde ju till och med kunna få lämna tillbaka helt och få pengarna tillbaka efter såhär kort tid. Men vi har bugga och älskar den så jag hade nöjt mig med att byta

• eec82

står de inget namn på kvittot så vet de ju inte om att de inte är ni som köpt den. Annars får ni ta med er de som handlade den till butiken. Oftast då de är presenter så brukar iaf där jag arbetar skriva namnet på dem som ska ha vagnen för att de inte ska bli problem. Men vi brukar iof inte neka de andra heller sålänge kvittot finns.

• Jennnifer

JO men kvittot fick vi ju självklart med oss när vi fick vagnen just utifall att något skulle vara fel med den (visste inte då att garantin inte gäller).....Det jag egentligen undrar är om vi verkligen räknas som "andra ägare" på vagnen när den är köpt till oss?
    Det är ju vi som packat upp den osv. 

Känns trist om dom skulle neka, jag som redan beställt massa tillbehör;) 

• Jennnifer

Vi får helt enkelt ringa och höra...den är beställd från nätet därmed står det hennes namn på kvittot eftersom den levererades till henne och hon betalade med kort, själva butiken ligger i stockholm så det bli nog snarare att skicka den dit då vi bor väldigt långt ifrån.

• eec82

ja egentligen är ni andreägare men många som sagt skriver inte namn på kvittot å då spelar de ju ingen roll. Men står de man på kvittot å inte ert så räknas ni som andrehandsägare nu.

• Jennnifer

Fasiken så tokigt det kan bli, dumt att gå miste om garantin när den bara är 3 dagar:(

• eec82

men förklara för butiken de är människor jag lovar. =) Brukar lösa sig iaf. Å som sagt står det inget namn på kvittot är de ju lugnt.

• Jennnifer

Tack för hjälpen:) Skulle det skita sig får man väl "bara" köpa en ny ram helt enkelt, dom va ju inte superdyra såg jag nu:)

• eec82
    Jennnifer skrev 2010-11-14 21:04:20 följande:
    Tack för hjälpen:) Skulle det skita sig får man väl "bara" köpa en ny ram helt enkelt, dom va ju inte superdyra såg jag nu:)
    borde inte vara några problem. =)   Hoppas på de bästa.
Svar på tråden Bugaboo garanti!?