• penelope

Områden i Gävle

Ska antagligen flytta till Gävle inom snar framtid. Har fått en del info från en vän som bor där men skulle gärna höra från fler från Gävle om de olika områden där.

Vi har fått erbjudande om en lägenhet i Bomhus Nygårdsvägen  , hur är det där??

Vore tacksam för info.....

• Svar på tråden Områden i Gävle
  • Mango Morsan

Jag har inte så stor erfarenhet av Bomhus.. Själv bor jag på brynäs med min 5åring :)

• penelope

Okej, ja där verkar det svårt att få lägenhet, många söker sig dit =)

• penelope

Ja det är en bit från stan och vi åkta snabbt och kikade in området, men det sa mig ingenting. Därför undrade jag från er som bor i stan.

Tänkte mest för barnens skull att det är ett bra område och helst en del parker och barn i närheten

• Yiskah

I Bomhus bor det många barnfamiljer. Jag själv bor i Valbo (där jag f.ö. trivs toppenbra!) men skulle kunna tänka mig Bomhus om jag hade bil och råd med radhus/villa! The sound of settling, liksom.

• laella

Det är helt okey vid Nygårdarna. Jag bor själv i radhus precis bredvid dem...
    Dels har man väldigt nära till två busslinjer in mot stan och precis vid Bomhus Centrum, som iof inte har så mkt att komma med. Men i Bomhus C finns iaf pizzeria, mataffär, blommor, tobaksaffär, bank o frisör =)
    Åt andra hållet har man fina områden med ängar och herrgårdar som är väldigt trevligt =)

Men det finns ju en anledning till att man enkelt får lägehet i Nygårdarna, de flesta är nog inte så rustade och toppfresha. Plus att socialen har lägenheter där, så det finns nog en del 'skumt' folk där... 
    Men lekplatser, dagis och gröna områden finns det gott om :)

Svar på tråden Områden i Gävle