• caramba

dator sätter på sig själv

Finns det nån som vet varför min dator sätter på sig själv??

jag stänger av den på kvällen o när ja går upp på morgon så är den på....
    Är de nån inställning som ska ändras på el har ja besök av spöken??? 
    Nån som vet? 

• Svar på tråden dator sätter på sig själv
  • Älskarlivet

Den sätter nog inte på sig själv - den sätter nog igång sig själv.... Förlåt, var tvungen. Hade nog sett roligt ut .

Kan tyvärr inte hjälpa dig (frågade mannen också och han visste inte heller).. Lycka till!

• Dex

jag råkade ut för samma sak natten som gick, har aldrig hänt förr. jag kör Win 7, hade datorn igång innan läggdax lördag kväll med rix-fm via mobilt bredband. satte datorn i viloläge för natten och den "stängde av sig", någon gång vid 4-tiden i morse gick rix-fm igång igen och yrvaken rusade jag upp och drog ut usb:n till mobila bredbandet.

kollade just i loggen och där står följande:

kl 03.56.18:
    The WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service service entered the running state.

kl 03.56.18.56:
    The Windows Modules Installer service entered the running state.

kl 04.06.38:
    The start type of the Windows Modules Installer service was changed from demand start to auto start.

kl 04.06.40:
    The Windows Modules Installer service entered the stopped state. 

kl 04.12.48:
    The WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service service entered the stopped state. 

• Ekrlsn

Kolla bak på chassit så har du en knapp som står 0-1 på, sätt det på 0 så stryper du strömmen till datorn :)

• hmcc

...eller ring tv4 +, Caroline Giertz från det okända kan säkert hitta nån som kan hjälpa dig

• Gaztongirl

Om du går in i BIOS finns det en inställning som heter Wake on Lan eller liknande den ska stå på OFF

• Jesspa80

Wake on lan hemma... hm..njaäe...

• caramba

Tack för era tips!..Glad
    Inställningen för Wake on Lan va redan avstängd.....
    Men de va många program som va inställda på o göra uppdateringar på natten, dom har ja ändrat till dagen nu så får vi se....
    Jag kanske har fucked up hela datorn nu, va vet jaSkäms...ja är ingen expert som sagt.....
    De spörs imorn när ja går upp om den är på el ej...

• germx
    Jesspa80 skrev 2010-11-15 13:46:11 följande:
    Wake on lan hemma... hm..njaäe...
    Jag kommer ihåg att min dator startade ibland när brorsan slog på sin dator på den gamla goda tiden då vi bodde tillsammans. WoL var det första man tänkte :P
Svar på tråden dator sätter på sig själv