Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Dockor?

Har en son på 2år. 
    Har allvarligt börja fundera på att köpa nå docka till han som han kan leka med. 
    För alla nallar han har, borstar han gärna, matar dom och nattar dom. Ska ha med dom överallt och sitta med vid mat bordet osv. =) (tänkte även att de vore en bra grej för han att lära sig innan syskonet kmr att vara snäll osv?) 

Såå gulligt! Nästan så man blir tårögd.. (är gravid, haha) Så man e väl lite extra känslig.  

Hur som helst undrar jag vart de finns dockor för bra priser, vad för docka ska jag köpa osv? 

Alla tips tas emot tacksamt. =)

• Svar på tråden Dockor?
  • finskaflikkan
    Lyktan skrev 2010-11-15 06:47:11 följande:
    En sminkdocka kanske? Ett sånt där med bara huvud och hår!

Annars är ju skrållan ett säkert kort. Pratar och man kan ge vanliga bebiskläder till den eftersom strlk 50 passar.
    Skrållan... Vart kan man hitta det? Hhehe..
  • finskaflikkan
    Lyktan skrev 2010-11-15 06:53:09 följande:
    ja i princip vilken leksaks affär som helst.... storsäljare!! Relativt billig också.

glömde skriva förut också att skrållan kan även har på sig blöjor, de passar rätt bra.
    Och det är perfekt när man får en bebis. Då kan mamma och syskon byta blöja tillsammans på varsin bebis.

Annars finns det newborn-dockor,, lite dyrare men väldigt verklighetstrogna. Men de är rätt tråkiga efter ett tag eftersom de saknar hår.

Lycka till!
    Okej tack så mkt för svar! =) 
    SKa genast åka till leksaks affär idag!
    Får se va de blir sen. Hihi...  
  • finskaflikkan
    maj09 skrev 2010-11-15 06:53:15 följande:
    Vad roligt! Jag tror att det är jättebra att stimulera barn att ta hand om en docka, ett gosedjur eller/och sitt syskon. Det är ju verkligen en egenskap att uppmuntra! Ta med honom till en affär (Toys r us och andra större leksaksaffärer har ju jättemånga olika dockor), ta fram några och låt sedan honom välja (fast han kanske vill ha med allihopa..). Det finns säkert specialdockor med div. egenskaper, men jag tror att det viktigaste är att dockan är SEmärkt. 
    Ja men de e så jag tänkte. Att han får vara med, inte ska behöva kännsa sig utanför alls. 
    Kan ju va bra med en docka som kan bada då oxå..
    Så kan alla bada tillsammans nångång...
    E verkligen inne på de här som bara den känner jag nu... Hahha...

Tack för svar! 
  • finskaflikkan
    Izorina skrev 2010-11-15 08:13:12 följande:
    Arbetar i vanliga fall på en förskola med barn mellan 1-4, är nu mammaledig.  Det finns en pojkdocka som heter David och en flickdocka som heter Anna, de är badvänliga och är fina tycker jag.
    De finns i leksaksbutiker och har även funnits på visa ica maxi butiker.
    Har ni en läragåvagn är dessa perfekta för dockan att åka i, vår dotter har precis börjat använda sin till sin lilla docka, dock får inte filten jag lagt i vara med.
    Tycker om när pojkar får möjligheten att leka med traditionella "flicksaker" och tvärtom.
    Försöker balansera det här hemma, men det har nog blivt övervägande flicksaker.
    Tycker de bara e roligt att min son vill leka med dockor överhuvudtaget! 
    Han älskar de på dagis ju..
    Här hemma har jag inte hunnit köpa dockor för de e nu sista tiden han börjat intressera sig för de..
    Han tar ju så fint hand om sina nallar liksom. Jättegulligt.
    Och när jag va med på inskolningen på dagis satt han gärna vid de lilla bordet och drack the med dom andra ur servisen.. hehe.. Jättesött! 

• finskaflikkan
    finskaflikkan skrev 2010-11-15 08:34:43 följande:
    Tycker de bara e roligt att min son vill leka med dockor överhuvudtaget! 
    Han älskar de på dagis ju..
    Här hemma har jag inte hunnit köpa dockor för de e nu sista tiden han börjat intressera sig för de..
    Han tar ju så fint hand om sina nallar liksom. Jättegulligt.
    Och när jag va med på inskolningen på dagis satt han gärna vid de lilla bordet och drack the med dom andra ur servisen.. hehe.. Jättesött! 
    a just de... Sen leker han med mina gamla väskor.. Går runt med dom med massa leksaker i.. Handväskor alltså.  
Svar på tråden Dockor?