• 060810

Ett barn sondmatas på stan - vad tänker du?

Jag har en liten tjej på snart 3 månader som sondmatas genom en slang i näsan.

Jag undrar vad ni som glor så förbaskat tänker om henne/mig?
    Ja även ni som inte glor så ögonen håller på att trilla ut, vad tänker ni om ni skulle se oss?

Jag undrar varför folk har så svårt och komma fram till oss och fråga varför hon sondas om man nu undrar det istället för att strirra och börja viska och "snacka bakom ryggen".
    Hon är inget missfoster liksom!
    Hon har bara svårt med maten efter att ha fötts med en missbildning.

Blev så trött på stirrandet häromdagen på sjukhuset för där var en "kärring" som stirrade så att hon höll på att gå rakt in i en trappa! Hon kunde inte släppa sina ögon från min lilla plutta. Synd bara att hon inte gick rakt in i trappan! :p

Så skriv gärna varför ni inte kommer fram och frågar utan bara stirrar eller vad ni tänker om ni skulle få syn på oss.
    Vill veta vad som rör sig i folks huvuden! 

• Svar på tråden Ett barn sondmatas på stan - vad tänker du?
  • Jezamine

Jag bryr mig inte om vart folk matar sina barn.Huvudsaken är väl ayy barnet får i sig mat?

Jag är INTE avstängd
  • 060810
    Jezamine skrev 2010-11-15 15:04:52 följande:
    Jag bryr mig inte om vart folk matar sina barn.Huvudsaken är väl ayy barnet får i sig mat?
    Ja så tänker jag med, men många gör det tyvärr inte.. Har man fått lära sig nu... :(
    Mycket roligare med barn, för de kommer i a f fram och frågar och är nöjda med svaret de får. :) 
  • Kaxelina

Jag är inte den som stirrar men jag kan snabbt titta till två gånger. När jag ser en sjuk person barns som gammal funderar jag på varför den är sjuk, vad för sjukdomar personen kan ha osv.

Skulle inte falla mig in att gå fram och fråga för det kanske är känsligt.

• avocadomacka

Jag skulle säkert titta lite diskret... Men det är mest för att jag tycker bebisar är så söta, kika på allas bebisar :P

Du får försöka tänka på att din dotter inte far illa av att folk tittar, att de flesta nog bara är nyfikna :) Men håller med om att det är fult att stirra/glo. Fråga nästa gång vad personen tittar på?

• FraYo

Jag förstår din ilska mot dessa människor
    MEN i många fall vågar man nog itne gå fram och fråga VARFÖR. Det står inte i din panna att du vill att folk ställer frågor och i många fall blir nog folk upprörda OM någon går fram och frågar

Jag jobbade med utvecklingsstörda personer som sondmatades så jag hade aldrig stirrat sönder mig ifall jag såg dig och din dotter. Dock hade jag heller aldrig gått fram och inkräktat i ditt privatliv och frågat "Varför"...

Dom stirrar inte för att dom dömer dig, dom stirrar för dom är ovetandes
    Eller så stirrar de helt enkelt för att din dotter kanske är utomordentligt söt?

• Pfyrix
    Kaxelina skrev 2010-11-15 15:08:45 följande:
    Jag är inte den som stirrar men jag kan snabbt titta till två gånger. När jag ser en sjuk person barns som gammal funderar jag på varför den är sjuk, vad för sjukdomar personen kan ha osv.

precis samma för mig
  • Jezamine
    Kaxelina skrev 2010-11-15 15:08:45 följande:

Men i detta fall.Barnet måste ju ha mat el hur? Vad är konstigt med det?
    Jag är INTE avstängd
  • linjes

Skulle inte tänka nånting...

• LillaMammis

Jag tänker inget alls. Min son är prematur 8 veckor så jag sondade honom. Vi var hemma 1 månad innan dom tog sonden.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • 09Lias

Jag förstår din ilska. Men du måste förstå att inte alla vågra komma fram och fråga.
    Jag skulle absolut inte gå fram  till dig tex och fråga. Men och andra sidan skulle jag ju inte GLO heller.
    Men det är väl nyfikenhet och oskunskap.

Svar på tråden Ett barn sondmatas på stan - vad tänker du?